Hallo, Weet niet of ik hier op de juiste plek ben, maar misschien dat jullie me kunnen helpen. Ik ben een beetje in de war. Mijn dochtertje is inmiddels 13 weken, ik heb tot 4 weken volledige BV gegeven en daarna af en toe en flesje en dit vermeerderde ik tot 3 flesjes per dag en ze kreeg s'nachts BV. Tot 12 weken heb ik dit gedaan en nu ben ik aan het werk, krijgt ze bijna volledig flesvoeding af en toe nog slokjes borst in de ochtend en in de avond/nacht. Twee weken geleden had ik heel licht bloedverlies in combinatie met menstruatie-achtige krampen, je kan het eerder spotting noemen. Dit was eenmalig alleen bij het afvegen. Ik dacht dat mijn menstruatie was begonnen, maar heeft niet doorgezet. Afgelopen zaterdag precies hetzelfde, alleen wat meer bloed, maar wel heel licht. Twee dagen later, niks meer. Doordat ik nog BV gaf, ook al niet volledig was ik nog niet begonnen met de pil en gebruikte we enkel de condoom, ik heb toch in die periode dat ik mijn eerste wat licht bloedverlies had een zwangerschapstest gedaan en die was negatief, ik heb tot nu toe 4 negatieve testen, dus zwanger kan ik niet zijn (denk ik) vandaag weer getest, nog steeds omo wit. Kan het komen dat ik nog af en toe BV geef dat mijn cyclus in de war is? En is het normaal dat je heel weinig bloedverlies hebt, als eerste menstruatie na je bevalling? Bij mijn eerste zwangerschap, kan ik me niet meer herinneren hoe dat ging met mijn eerste menstruatie, en bij mijn tweede na de bevalling kreeg ik het na 4 maanden en toen was het heel erg en heftig. Sorry verhaal is een beetje lang geworden, maar ben een beetje onzeker
Goedenavond, het kan inderdaad doordat je nog wel wat borstvoeding geeft dat je menstruatie niet doorzet en je alleen af en toe wat bloed verliest. Dit komt vaker voor en geen reden tot zorg. Het zal waarschijnlijk wel zo zijn dat als je volledig gestopt bent met de borstvoeding, de eerste menstruatie weer hevig zal zijn. Succes! Groetjes Monique