Ruim 19 weken, 4 of 5 voedingen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by droombeebje, Oct 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. droombeebje

droombeebje Bekend lid

Jun 7, 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ons zoontje is ruim 19 weken. Hij zit nu nog op 5 voedingen:
    7.00u 165ml (we moeten hem altijd wakker maken, als we hem laten liggen wordt hij rond 8.30u wakker)
    10.30u 200ml
    15.00u 200ml
    18.30u 200ml (drama om hem weer in bed te krijgen, slaapt dan meestal net en dan komt de volgende fles)
    23.30u 200ml (we moeten hem meestal wakker maken)

Deze flessen gaan niet allemaal goed op. Meestal laat hij meerdere malen per dag wel wat staan. Binnenkort moet ik weer aan het werk en zal ik rond 6.30u opstaan op werkdagen. We willen dan eigenlijk van de fles van 23.30u af. Nu zitten we te twijfelen of we al kunnen overgaan op 4 flessen. Maar wat moet hj dan per fles drinken en welke tijden kun je het beste aanhouden als je vier voedingen geeft?

Ook nog even een vraagje over rijstebloem. Ons zoontje is hypoallergeen met Nutriton gewend. Vanmorgen dacht ik eens wat rijstebloem in zijn fles te doen, omdat ik de laatste tijd het gevoel heb dat hij soms minder verzadigd is. Maar hij vond het niet lekker en spuugde het weer uit. Is het gewoon te vroeg voor hem of kan ik het toch blijven aanbieden?

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Zo te horen kunnen jullie inderdaad eens proberen hoe het gaat met 4 voedingen. Je zou dan 4 voedingen van 210 ml water met 7 schepjes voeding kunnen klaarmaken. Wanneer hij deze flessen ook niet goed leegdrinkt dan kan je misschien toch beter nog even op 5 voedingen blijven (en misschien de laatste voeding iets eerder geven als je weer gaat werken?).

In de laatste fles wat rijstebloem doen is prima, maar het is inderdaad normaal dat hij daar even aan moet wennen, geef dat gewoon de tijd. Misschien kan je beginnen met een heel klein beetje en gaat het dan wat beter.

Groetjes Linda

Share This Page