Onze dochter onverzadigbaar?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by anja25, Oct 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anja25

anja25 Actief lid

Jun 23, 2009
    100
    0
    0
    drenthe
    hallo..
    Ik heb een vraag over onze dochter ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen ze lijkt maar niet zat te worden van haar voedingen, ze is 9 week vandaag en weegt 4980. nu krijgt ze 5 flessen van 150 plus 5 schepjes dus 165 cc friso extra voor hongige babys. de fles heeft ze binnen een kwarier leeg, en als het op is huilt ze nog, en maait met haar armpjes en begint te trappelen als ik de speen geef dan is ze wel weer wat rustiger,ze krijgt ook een beetje suikerwater tussen de voedingen, ze kan ook maar net 4 uur volhouden tussen de voedingen door, de nachten gaan redelijk dan houd ze het wel vol van onveer 23,00 tot 5.uur, ze word wel tussentijd wakker maar dan neemt ze genoegen met haar speentje, ik heb al tig flessen en spenen geprobeert heb nu avent fles met de kleinste speen, verder is het een drukke baby en is veel wakker.
    hebben jullie nog tips wat ik eventueel verder zou kunnen doen?Ik hoor het graag,
    alvast bedankt
    groetjes anja

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Het kan zijn dat je dochter al toe is aan wat meer voeding per keer. Vanaf 5 kg mag ze 5 flessen van 200 ml hebben, 180 ml water met 6 schepjes voeding. Misschien kan een je al 10-20 ml water in het flesje extra doen als tussenstap naar 200 ml.
    Verder is het inderdaad goed om het drinktempo in de gaten te houden. 15-20 minuten zou mooi zijn.
    Het is beter om geen suikerwater te geven, alleen water of rooibosthee kan wel.
    Groetjes Angelique

3. anja25

anja25 Actief lid

Jun 23, 2009
    100
    0
    0
    drenthe
    Hoi angelique
    Bedankt voor je tips. ik ga het zeker proberen, Ik ben dinsdag met haar naar het CB geweest en daar zeiden ze dat ze niet meer mocht, maar goed onze meid is zo beweeglijk dus dan verbrand ze ook meer. we gaan haar nu wat meer geven.
    Groetjes Anja

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Anja,
    Graag gedaan!
    Alvast wat extra water in het flesje of tussen voedingen door kan geen kwaad. Dan kan ze hier vast aan wennen.
    Groetjes Angelique

Share This Page