Dreumes wil niet warm eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Puppy78, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Tot een paar weken geleden at Vigo heel goed zijn groenten 's avonds. Vers of potje, dat maakte niet uit, wel at hij beter als het niet al te grof was. Losse stukken aardappel ed at hij ook wel zelf uit zijn handje. Maar nu.. drama! Ik word er gek van, het avondeten gaat er maar moeizaam in! Brood en pap zijn geen probleem. Ik probeer er niet teveel drama van te maken omdat ik niet wil dat het daardoor nog erger wordt, maar inwendig erger ik me kapot. Hij draait steeds zijn hoofd weg, wordt kwaad, gaat huilen, slaat je hand weg etc. Ik wil hem ook niet iets anders geven, want volgens mij begrijpt hij best dat hij dan zijn zin krijgt. iemand tips? Herkenning bij anderen zou ook al fijn zijn :), evenals de mededeling dat deze fase voorbij gaat ;).

2. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Heeeel herkenbaar!!
    Mijn meisje is een half jaar ouder maar heeft nu een ongeveer een week totaal geen trek meer in haar avondeten.

Het is inderdaad fase :D. Tot een week geleden at ze haar buikje helemaal rond. Kwam ze met ontzettende honger thuis van de crèche. Maar nu wil ze niets. Ze krijgt wel nog steeds een hele dunne papfles voor het slapen gaan :), daar heeft ze blijkbaar voldoende aan.

Wij geven ook geen vervanging. Ze heeft energie voor 10 dus het zal wel goed zijn zo.

3. tulip

tulip Niet meer actief

Gewoon zelf dooreten en het bordje laten staan, als hij nog wil dan eet hij wel. Geen strijd van maken en geen vervanging aanbieden idd, ook geen flesje melk, want daar raakt het buikje ook vol van en als ze weten dat ze dat nog krijgen hebben ze ook geen reden om te eten. Met een paar dagen zal het wel over zijn.

4. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Herkenning!!
    En onze ervaring? het gaat écht wel weer een keer beter, maar deze fase komt wel met enige regelmaat terug...;)

Zolang hij overdag genoeg brood/fruit etc binnen krijgt, kan hij best een tijdje met wat minder op een dag. Als hij écht honger heeft, gaat hij wel weer eten!
    Wij laten haar haar gang gaan, als ze gaat klieren, vragen we of ze klaar is, meestal duwt ze haar bord al weg een zegt 'kaar!' en dan is het ook klaar, geen drama van maken!

Succes!! (want het zijn vooral je moedergevoelens die het je moeilijk maken;))

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik probeer er ook geen probleem van te maken, maar inwendig denk ik soms "eten jij!" :). Ik zag vanochtend ook twee tanden doorschemeren dus dat kan ook nog weleens de reden zijn van zijn nukkige houding tov eten. Hij is trouwens helemaal een beetje narrig de laatste dagen, heel gezellig ;).

6. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Inderdaad, die tanden zouden ook wel eens de reden kunnen zijn van het niet willen eten! Ik zou er ook n iet proberen een drama van te maken..

Als mijn dochter niet wil eten, dan maar niet hoor.. ;) Als ze honger hebben eten ze echt wel ;) Ik snap wel dat het frustrerend is....

Wat ik wel eens doe als ze niet wil eten dan heb ik het er met mijn man over hoe lekker het eten wel niet is haha..:D ´´Ohhh papa wat is het lekker hmmmmmmmmm´´ Dat werkt hier ook goed :p

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Herkenning, ook hier! Ook al is mijn meisje nog net geen dreumes, ook zij heeft het sinds vorige week te pakken... ZUCHT!

Hier eet ze soms wel iets, vandaag bijvoorbeeld 3 worteltjes, jeuj. Maar ook haar yoghurt, waar ze anders echt dol op was, wil ze al dagen niet meer... Ik vervang het een klein beetje, door een beetje extra melk in haar laatste fles (150 ipv 120). Dat heeft ze zelf volgens mij nauwelijks door, en het geeft ons het gevoel dat ze genoeg binnen krijgt.

Hier trouwens hetzelfde met brood eten. Al maanden at ze met smaak bij het ontbijt én de lunch 1-1,5 boterham. Nu ben ik blij als ze 1 boterham in totaal op een dag eet, en soms blijft het zelfs bij een paar stukjes. De melk bij de boterham gaat wel aardig, meestal een half bekertje of meer. Ze eet gelukkig wel fruit en drinkt genoeg, maar ik denk zeker dat ze nu aan het afvallen is :( Geen idee wat ik kan doen, maar ik troost me met jullie verhaal over dat het over gaat!

Hier trouwens ook last van tandjes die doorkomen hoor, dus kan er denk ik wel mee te maken hebben!

Deel Deze Pagina