Hoi meiden. Mijn zoontje is helemaal gek op mijn melk. Leuk complimentje voor mij natuurlijk , maar hij is nu bijna 10 maanden en drinkt naast mijn borstvoeding bijna niets anders. Af en toe een slokje water per dag. Maar het blijft bij die paar slokken water. Voor de rest wilt hij niets anders hebben... Hij heeft ook niet altijd interesse in vast voedsel, daar maakte ik mij ook altijd heel erg zorgen om. Maar hij groeit goed, terwijl hij geen enkele seconde stil kan zitten. Dus dat zal wel goed zitten. Maar toch zou ik het fijn vinden als hij ook andere dingen zou drinken. En dat hij iets meer drinkt dan die paar slokjes per dag. Als hij bij oma is, drinkt hij trouwens wel meer. Maar ook dan blijft het bij water. Iemand tips hoe ik dit kan aanpakker...Of komt het met de tijd wel goed en regelt hij het zelf dus?
Ik zou me er niet te druk om maken hoor! Hier drinkt ze ook alleen maar water en thee naast de bv. In wat voor beker bied je het aan? Hier is de nuby rietjesbeker erg favoriet en aan tafel een gewone beker of een slokje van ons. Hier is ze ook fan van mama's melk. Vanaf 1 jaar ben ik het wel een beetje gaan sturen en krijgt ze s morgens bij het wakker worden, 's middags na de boterham en 's avonds voor het slapen gaan de borst. 's Nachts vaak ook nog een keer. Als ze vaker vraagt, bied ik haar wat ander drinken of eten aan.
Hier ook zo'n jongen. Ik bied hem overdag regelmatig wat water uit een gewone beker aan maar hij duwt hem resoluut weg. Enkel soep drinkt hij een beker van. Een rietjesbeker of teutbeker snapt hij totaal niks van dus dat gewoon in zijn handen geven is ook geen optie. Binnenkort moet ik weer gaan werken en ik hoop dat hij bij papa of op de crèche wel voldoende uit een beker wil drinken.
Mijn dochtertje heeft tot haar eerste verjaardag vrijwel uitsluitend borstvoeding gehad en een paar slokken water hier en daar. Eten was ook nog niet bijster interessant maar dat is nu helemaal goed gekomen hoor. Ze drinkt sloten water op een dag.
Mijn zoontje drinkt uit een beker of tuitbekertje. Maar ik houd het bekertje eigenlijk bijna altijd in mijn eigen handen. Want zodra hij de beker krijgt, is het alleen spelen met het water i.p.v drinken....