Nog iets meer dan een weekje te gaan, en dan mag ik mijn allerlaatste pil slikken. Eindelijk gaan we voor een kindje! Ik ben heel benieuwd of er nog meer meiden op dit forum zijn die komende maand ook gaan stoppen, en die lekker met mij mee willen kletsen. Ik vind het super spannend, en probeer zo nuchter mogelijk te blijven maar vind dat best lastig Stiekem hoop ik natuurlijk in een keer zwanger te raken, maar daar ga ik niet vanuit. In de praktijk duurt het meestal nou eenmaal langer, dus wij nemen er ook maar de tijd voor. Zijn jullie er veel mee bezig? Zwanger worden is tenslotte niet iets wat je zomaar doet!
Nog 9 pillen in mijn strip en dan stoppen wij er ook mee. Als het goed is heb ik mijn 1e NOD rond 10 mei. Spannend hè! gr BB
Oh dan schiet jij ook al op! Wat leuk! Om eerlijk te zijn heb ik mijn NOD nog niet uitgerekend, ik ben vooral benieuwd hoe mijn eerste cyclus gaat verlopen...Of ik gewoon normaal ongesteld wordt enzo. Heb jij lang de pil geslikt?
Ik ben op mijn 14de begonnen met de pil omdat ik 3 dagen in de maand op bed lag en niet kon lopen van de pijn. Hopelijk komt dat niet meer terug! Ik kan me eigenlijk niet herinneren hoe mijn cyclus was voor dat ik de pil ging slikken. Dat is ook al zo lang geleden. Had jij wel een regelmatige cyclus voordat je met de pil begon?
Oei, ik kan me voorstellen dat je dan maar al te graag aan de pil begint! Ik slik m dus nog maar twee jaartjes en heb er helemaal niets mee; dat ik volgende week mn laatste slik vind ik absoluut niet erg! Voor ik er aan begon had ik geen cyclus van 28 dagen, eerder van 35. Maar ik was het wel heel regelmatig, dus ik ben benieuwd hoe dat nu gaat zijn...
Ben vandaag in een baldadige bui. Heb net bedacht dat ik mijn pil nu ook best al weg kan gooien Maar nu ik daar goed over na denk komt dat helemaal niet goed uit want dan ben ik net ongie als we volgende maand op vakantie zijn (als mijn cyclus fatsoenlijk op gang komt) en dan zouden we een kerstkindje krijgen en dat vind ik ook niet leuk. Dus nee, ik ga het toch maar niet doen en ik wacht netjes. Ik slik die 7 pilletjes van mijn laatste stripje nog wel. Zuchtttt.......
Haha, ja dat gevoel ken ik! Ik gooi die pil liever nu dan morgen in de prullenbak! Maar dan zou je zo een maand eerder zwanger kunnen zijn, en voor een decemberbaby voel ik ook niet zo veel. Vanaf januari is het prima, dan komt het voorjaar tenminste weer in zicht. En aan ongesteld zijn tijdens je vakantie moet ik ook niet denken eerlijk gezegd! Bovendien heb je kans dat je cyclus dan extra in de war raakt...? Daar zit je waarschijnlijk niet op te wachten.
Hallo, ik kom jullie vergezellen. Ik zou eigenlijk in mei mijn spiraal eruit laten halen, maar we hebben nu besloten dat eerder te doen, dus heb ik volgende week donderdag al een afspraak bij de gyno! Spannend! Oke, het topic heet stoppen met de pil, maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer, toch...
Hoi Caromama, kei gezellie dat je mee komt kletsen. En ja hoor spiraal eruit is hetzelfde hoor! gr BB
Deze zit er nu bijna twee jaar in, maar daarvoor heb ik er ook één gehad en voor mijn zoontje werd geboren ook. Dus met tussenpoze van 1 jaar heb ik al bijna 9 jaar een spiraal.
Hallo allemaal! Zoals jullie zien is er helaas wat mis gegaan met de site, waardoor er een paar berichtjes ontbreken! Heel jammer, maar het is niet anders. Hoe is het met jullie?
Hoi, ja balen zeg dat nu de helft weg is. Maar goed, het is niet anders. Ik had gister gevraagd of mensen in jullie omgeving weten dat jullie bezig zijn voor een kindje. Bij mij weet alleen één vriendin het, maar ik vind het best moeilijk mijn mond te houden. Maar ik verheug me al wel op het moment dat we het zouden kunnen vertellen, want niemand verwacht nog dat we een tweede zouden willen! Ik geloof dat BB10 toen schreef dat mensen in hun omgeving ook erg verrast zouden zijn omdat ze al 10 jaar zeggen dat ze geen kinderen willen en nu toch van gedachte zijn veranderd. Ik kan me voorstellen dat je dan ook echt wel binnenpret hebt!
Klopt die binnenpret heb ik nu ook al. Zeker omdat echt niemand ervan uitgaat dat wij kinderen willen. Ik moet nog een orginele manier bedenken om mijn moeder en schoonmoeder op de hoogte te brengen als het eenmaal zover is. Iemand een ideetje?
Ook hier alles okey! Balen zeg dat alles weg is.... Bij ons weten een paar mensen het, waaronder mijn zusje die er zelf ook druk mee bezig is. Mijn ouders zullen flink schrikken, ik heb 6 jaar lang geroepen dat ik ook nóóit weer aan kinderen zou gaan beginnen nu dan toch... Hou het voor de rest inderdaad mooi stil, iedereen hoeft het niet te weten. Vorig jaar ben ik al een paar keer beschuldigd van zwanger zijn omdat ik was gestopt met roken en de bob wel wou zijn. Dus dat viel voor een aantal al weer tegen... haha
Haha, dat is dan lekker jammer voor die vrienden van je! Gewoon lekker je eigen tempo aanhouden, toch? Des te groter is dan de verrassing als het eindelijk toch zover is! BB10: ik ben een tijdje geleden op zoek geweest naar ideeen om het aan ouders te vertellen. Op internet stonden toen wel een paar leuke manieren: 1. een EHBO doos maken: Eerste Hulp Bij Oppassen. Daarin allerlei dingetjes doen die met jullie kindje te maken hebben. Luier, speentje, sokjes etc. 2. Naar de juwelier gaan en daar een erwt in laten pakken in een sieradendoosje. Die geven: 'Zo groot is jullie kleinkind nu!' 3. Een kalender kopen en over het plaatje van de uitgerekende maand jullie echo heenplakken en die als cadeautje geven. Verrassing als ze die doorbladeren! 4. Bij je ouders langsgaan en zeggen dat je pizza meeneemt. Vervolgens lege pizzadozen vullen met beschuit met muisjes en die op tafel zetten en zien wat er gebeurt....Succes! Bij ons weet eigenlijk nog niemand het. Ik doe mijn uiterste best om alles geheim te houden; alleen onze vroegere buurvrouw weet het. (we zijn net verhuisd) Met haar had ik zo'n leuke klik dat ik het gewoon moest vertellen! En daar ben ik toch wel blij mee, want af en toe is het best lekker om het er even over te kunnen hebben. Want verder ga ik toch voor het grote verrassings-moment als het echt zover is. Ik weet dat mijn ouders haast niet kunnen wachten en ook mijn oma wil niets liever. Des te leuker om te geheim te houden! Maar aan de andere kant wil ik het soms ook zo graag aan ze vertellen... :-#
Hoi Amaryllis, dat zijn wel leuke ideetjes. Ik heb ook al gedacht om dan aan mijn moeder te vragen of ze op die datum iets te doen heeft. Als ze dan vraagt waarom dan zeg ik dat ze die dag mijn hand moet komen vasthouden. Als ze dan weer vraagt waarom dan zeg ik dat ik haar graag bij mijn bevalling wil hebben. Ik kan me nu al verheugen op de blik op haar gezicht! Maar goed dromen is leuk maar het nog niet zover. Alle nieuwe ideetjes zijn welkom, ik wil ook nog iets ludieks bedenken voor mijn schoonmoeder. Gisteren was zo'n mooi weer en nu...... ik ga maar een dikkere trui aantrekken want ik heb het koud. De groeten iedereen.
Wij hadden bij de eerste mokken gekocht met daarop "Voor de liefste oma". Die hadden we ingepakt en cadeau gegeven toen we op de koffie gingen. Mijn schoonmoeder snapte hem meteen, maar mijn moeder had er echt even voor nodig om de boodschap tot zich door te laten dringen! We hebben in een deuk gelegen. En toen mijn zus vier maanden later wilde vertellen dat zij ook zwanger was had ze een mok ingepakt waar ze zelf een briefje op had geplakt met daarop "en nog een keer". Dus toen snapte ze hem wel gelijk.