Ongerust

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door grasspriet84, 3 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hoi meiden,

Begin me toch een beetje zorgen te maken.

Had al gezegd dat ZL zeer vroeg wakker wordt in de ochtend. Gaf dan eerst een fles en legde hem terug. Slapen deed hij niet maar dan kon ik even rustig de dag opstarten.

De laatste dagen is het echt drama met slapen en eten. De ochtendfles weigert hij. Eerst liet hij de helft staan en de afgelopen twee dagen wil hij de fles niet meer hebben, maar ook niets anders. Vanmorgen heeft hij alleen fruit gegeten. De fles van 11:00 wilde hij ook niet. Heb maar diksap gegeven zodat hij toch vocht binnen krijgt. Om 8:00 was hij moe en heeft tot 9:00 geslapen (normaal van 9:30-11:30). Om 11:15 weer moe en heeft geslapen tot 14:00 uur. Toen heeft hij 1,5 boterham gegeten, maar drinken wilde hij niet (thee). Nu ben ik vang dat hii het tot 19:00 biet gaat redden om wakker te blijven en slapen in de namiddag doet hij al heel lang niet meer. Met als gevolg dat hij morgenochtend weer zo vroeg wakker is.

Met slapen hoe doorbreek ik dit?

Het drinken: wat moet ik daaraan doen? Het is niks voor hem om flessen te weigeren. Ben wel gewend dat hij bijv geen fruit ofzo wil, maar flessen?!

Misschien maak ik me druk om niks, mar als ZL alles om gaat gooien, dan raak ik helemaal in de war en gestrest.

Nu komen mijn schoonouders vanavond ook. Ze zien de kleine al niet zo vaak en nu vrees ik dat hii zo moe is als zij er zijn (ze komen 18:30) en dat zij ook nog eens gaan zeuren. Is niet het belangrijkste, weet ik. Maar maak me daar dan toch weer druk om. 😢

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Misschien heeft hij iets onder de leden, dat daarom het eten en drinken niet zo wil? Daar kom je gauw genoeg achter als het zo is...
    Probeer je niet te druk te maken, een paar dagen wat minder eten is niet zo erg, lastiger is dat hij zijn melk weigert. Misschien wil hij pap van een bordje of yoghurt. Het minimum aan vocht per dag is geloof ik een halve liter, met twee flessen diksap ( niet ideaal maar moet dan maar even) en zijn fruit zit je daar al aan.
    Slaapt hij in de auto? Dan zou ik vanmiddag een uurtje gaan rijden zodat hij even een tukkie kan doen, dan kan hij vanavond eventueel iets later naar bed, zijn je schoonouders ook weer blij. Druk van die kant kan behoorlijk zijn, ik weet er alles van....

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Lieverd, maak je allereerst niet druk om wat anderen denken en vinden.
    Het is lastig dat hij zo vroeg wakker, zeker omdat je zelf je rust zo hard nodig hebt. Denk je net alles in een schema te hebben, gooit hij het weer om. Dat zal de komende 21 jaar helaas zo blijven.
    Het kan zijn dat hij ergens last van heeft, maar hij eet wel goed, dus denk dat het wel meevalt. Drinken gewoon blijven aanbieden.

Ik zou als je je ertoe kan zetten zo lekker een stuk gaan wandelen. Ff uitwaaien. Kan hij ook even tot rust komen en houdt hij het misschien vol tot 7 uur. Je zou hem ook zo nog even op bed kunnen leggen, maar denk dat hij er niet intrapt.

4. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Dank jullie wel.
    Klopt, de druk van de 'andere kant' is behoorlijk. Ook omdat zij niet snappen wat er met me aan de hand is (ptss). In hun ogen stel ik me al snel aan.

Net ook weer een halve banaan erin gekregen. Drinken nog steeds niet. In totaal heeft hij nu 200 cc aan vocht binnen en zijn fruit. Heb hem net op bed gelegd, want in de wandelwagen begon hij te gapen. Hij ligt net, maar ben bang dat het zo weer 'feest' is.

Zijn boventandje komt ook door. Ik weet dat baby's dan minder kunnen eten, maar ik had begrepen dat ze juist zuigbehofte hebben. Daarom snap ik niet waarom hij zijn flessen weigert.

Morgenochtend maar pap of yoghurt proberen. Kijken of hij dat wel wil.

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Fruit bevat ook vocht he, anders straks gewoon nog wat fruit aanbieden.

6. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Gisteren om 18:00 nog even naar bed gebracht en de kleine er om 19:00 uitgehaald voor opa en oma. Hij was druk aan het spelen en om 20:00 is er hij erin gegaan.

Vanmorgen om 5:15 hoorde ik hem al, maar heb hem laten liggen. Hij viel steeds even in slaap en lag weer te babbelen. Uiteindelijk heeft hij dat volgehouden tot 7:30 en daarna de hele fles leeggedronken. 🎉

Misschien is dit dan zijn manier. Babbelen, slapen, babbelen en slapen. Nou ja, dan ga ik wel op zolder liggen en dan hoor ik hem minder. Kan ik toch nog een uurtje slaap pakken 😊

7. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Lastig he, hier ook bij doorkomende tandjes of keelpijn , minder eten.
    Ik bied het aan, als ze het wil hebben prima en anders niet.
    Ik gaf haar nog wel eens een droomvoeding toen ze zo oud was als jouw zoon? Gewoon rond 22 uur al slapende aanleggen, dan dronk ze weer wat. Dit deed ik alleen als ik vond dat ze niet goed had gedronken overdag.

En hie de laatste tijd ook vaak rond 5 en 6 uur even een huiltje, soms wakker, om daarna weer even in slaap te vallen. Ik slaap met oordoppen in nu, dat ik haar pas om 7 uur hoor of dat mijn partner mij wakker maakt.

8. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    De reden kan van alles zijn, een griepje of een sprong of nog veel meer.

Het vocht kan je verstoppen in het eten wat hij eet. Fruit is van zichzelf al vochtrijk. Je zou dus de meest vochtrijke fruitsoorten kunnen aanbieden en/of het fruit kunnen blenden met wat extra vocht. Dit kan je ook doen met het avond eten.
    Ik zou de luiers in de gaten houden. Zodra er naar jou gevoel teveel droge luiers zijn, dan zou ik aan de bel trekken bij de ha

9. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Mijn zoontje van bijna 11 maanden had dit laatst ook. Hij at eerst als een bootwerker en ineens liet hij alles staan. Ik maakte me echt druk en had hier ook een topic geopend.

Ik ben gewoon alles blijven aanbieden en als hij dan wat at was dat mooi meegenomen. Na een week was het ineens over!

Hij is eerder een keer opgenomen geweest en toen vertelde de kinderarts mij dat ze MINIMAAL 200ml binnen moeten krijgen op 1 dag. Dat stelde mij enigzins gerust.

10. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Mijn dochtertje heeft dat toen ook gehad (ook rond 9 mnd).
    Wilde niet drinken, dus toen heb ik de verpleegkundige bij ons consultatiebureau gebeld.
    Zij zei dat yoghurt meetelt met het aantal cc melk dat een kindje op een dag krijgt.
    Ik gaf haar dus Rond 10:00 en 15:00 een bakje yoghurt, zodat ze toch wat vocht binnenkreeg.

Dit was trouwens maar een paar dagen, daarna dronk ze weer gewoon.

11. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Vandaag heeft hij zijn flessen weer leeggedronken, zijn fruit opgegeten, ren halve boterham en heeft gegeten als een bootwerker met de avondavond. De fles van 19:30 uur heeft hij op 20 cc ook leeggedronken. Dus ik ben blij!! 😄

Vandaag hebben we zijn slaapjes verlegd. Pas om 10:30 naar bed. We moesten hem (helaas) om 12:00 uur wakker maken, omdat we weg moesten. Om 15:00 naar bed en tot 17:15 geslapen. Zijn avondslaap kunnen rekken tot 19:30 uur (ipv 18:30 uur).
    Dit willen we minimaal vijf dagen volhouden, zodat hij er aan kan wennen. 😊

12. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Goed bezig! Zie je wel, komt wel goed!

13. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

zo zie je maar weer, maak je niet druk als hij 1 of 2 dagen niet goed eet of wat minder drinkt.
    onze zoon heeft dat als hij last van zijn mond heeft. Soms komt er geen tandje door maar groeien de tanden dichter naar het oppervlak toe en dat doet ook zeer.

Hier hebben we vaak nog amper een ritme, onze zoon doet gewoon niet aan ritmes, wat ik ook probeer.
    Vannacht een fles om 23.30u, 4.30u en 6u en toen weer geslapen tot 9.15u. Echt, ik houd van Rust, regelmaat en reinheid maar hij lapt gewoon alle ritmes aan zijn laars! Als hij s middags maar drie kwartier slaapt en de andere dag drie uur tja, de ene dag om 6u klaarwakker is en de andere dag pas om 9.15u dan is het erg lastig om ritmes op de bouwen.

14. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Jemig dat lijkt me idd heel erg lastig zeg!!

ZL komt al heel lang snachts niet meer voor een fles. Vanaf tien of elf weken al niet meer. We zijn nu een paar dagen wat aan het proberen. Het lijkt te werken, maar ik heb geleerd om het minimaa vijf dagen te proberen en dan pas kun je zeggen of iets werkt.

ZL eet mondjesmaat. Hij heeft vanavond ook gespuugd dus hij voelt zich niet zo lekker. Ik voel me al veel geruster over het eten en drinken! Vanmiddag wilde hij geen fles maar wel pap. Get schaaltje heeft hij driekwart leeggemaakt. Dus helemaal prima.

Deel Deze Pagina