Sinds ik gestopt was met borstvoeding gaven wij onze zoon Friso hypoallergeen. Daar kreeg hij alleen vrij dikke ontlasting van, waar hij echt last van had. (dikke kleiachtige groene poep) op advies van het consultatie bureau zijn we overgestapt om de omneo van nutrilon. en het moeilijke poepen is inderdaad overgegaan. nu is echter het tegenovergestelde. Hij poept nu 4x per dag en het is vrij dun. Ik heb nog geen normale fles-poep gezien, dus wat is normaal? Hij is namelijk al een paar keer bijna uitgedroogd geweest en dat wil ik voorkomen!
Hallo, De ontlasting van je kindje is grotendeels afhankelijk van de soort voeding die je kindje krijgt. Op een hypo-allergene flesvoeding of een voeding waarvan de eiwitten zijn voorbewerkt (zoals ook bij de Omneo) is de ontlasting vaak wat dunner, groen qua kleur en kan het wat meer ruiken. Dit is normaal en hoort bij de samenstelling van de voeding. Ik kan mij voorstellen dat het niet fijn is als de ontlasting wat dunner is. Het mag op zich wel wat dunner zijn, zolang als het maar niet waterdun is en de luier uitloopt. Bij twijfel kan je ook altijd nog even het cb vragen. Wanneer je net van voeding verandert bent kan het zijn dat de darmen ook nog even moeten wennen. Dit kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren. Groetjes Angelique