Wat nu te doen?

Discussion in 'Voeding' started by Karagoz, Aug 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Mijn zoontje is op 31 augustus 1 jaar en ik heb tot gisteren borstvoeding geven. Hij weigert sinds een aantal dagen om borstvoeding te drinken en ik vind het zelf ook wel genoeg zo. Het doet mij wel pijn en ben er ook wel verdrietig om maar ik kan niet eeuwig borstvoeding geven, toch?

Nu eet hij gewoon met ons mee en verder krijgt hij, brood, fruit, yoghurt, toetjes, vlees, groente, vis en fruit. Hij krijgt 'smorgens of 'savonds nog een beetje pap. De pap van 6 maanden die je moet maken met water. De andere pap vindt hij niet lekker, zoals de 8 mnd. Nu ik dus gestopt ben met de bv wil ik hem geen fles voeding geven. Ik heb dat bij mijn oudste ook niet gedaan toen hij 1 jaar werd. Hij kreeg een bord brinta met halfvolle melk. Ik wil dat nu ook weer doen.

Maar moet je je kind geen flesvoeding geven wan ik zie met de reclames dat ze nu ook voeding hebben tot 2 1/2 jaar. Elk half jaar een ander nummer van het pak bij nutrilon dan.

Hoe doen jullie dat?

2. adi

adi Niet meer actief

Nee joh, dat moet helemaal niet, is vooral een commerciele stunt van nutricia.
    Met 1 jaar kun je prima overstappen op koemelk

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vanaf 11 maanden mag je meen ik koemelk geven, je moet dan wel vitamine D bij geven. Wat je in de winkel ziet, daar zou ik niet teveel naar kijken, ik heb begrepen dat er ook potjes olvarit zijn voor kindjes van anderhalf tot 2 of 3 jaar! Ik was zwaar geshockeerd!

Peutergroeimelk is merendeel een verkooppraatje. Als je een dun kindje hebt kan je prima volle melk geven, heb je een lekker rond kindje dan kan je eventueel halfvolle melk geven maar die kindjes hebben de vetten juist nog hard nodig voor hun ontwikkeling.

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik heb een lekker vol kindje. Hij is nu ruim 11 kilo en 75 cm. Hij eet dan ook bijna alles, er is bijna niets wat hij niet lust. Ik geef al vanaf het begin vit. d. omdat ik bv heb gegeven dus dat komt goed.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je zoontje is bijna 1 en dan is de richtlijn 300cc zuivel (melk, yoghurt, boter) en 1x kaas. Zo te zien eet je kindje goed, dus ik zou 1x melk/pap geven en 1x yoghurt en dan ben je er al.;)

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    over de 300 cc komen we zeker. Hij vindt bijv. brood met aardbeien boter erg lekker. Boter met aardbeien smaak die in turkse supermarkten te koop zijn. Je hebt ze ook met honing smaak.

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja je ziet vaker dat kindjes zichzelf "afspenen" inderdaad, bij een vriendin van mij ook alletwee de keren hebben de kids zelf bepaalt dat het genoeg was, vind dat ook wel mooi eigenlijk.

EN vanaf 1 jaar kan je idd makkelijk normale melk geven bij zijn boterhammetje, 300 cc is idd de richtlijn, toetjes inbegrepen, hier krijgen de kindjes gewoon bij het ontbijt en lunch een glaasje melk en toetje na het eten.

Share This Page