Hoeveel melk bij 7.5 maand?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Noebie, 24 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noebie

Noebie Actief lid

21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Hoi,

Ik had even een vraagje. Ik kom net bij het CB vandaan en daar vroegen ze dus hoeveel Alicia at/dronk?

Alicia krijgt nu nog 4 flessen Nutrilon 2 van 200cc, een rijstewafel, een fruithapje en een groentehapje (vers gemaakt, denk dat ze zo'n 80 - 100 ml per hap binnenkrijgt).

Het CB schrok hier aardig van. Ze vonden het namelijk veels te veel (teveel melk).
    Volgens het CB moet ik haar 1 x per dag melk geven, om 10 uur een fruithapje, om 12 uur verse groente (zoals bloemkool, broccoli, spinazie etc.) met rijst, macaroni of aardappels en vlees (zoals kalfs-, rund-, paarde-, of lamsvlees, kip of vis of een ei. En om 16 uur wit brood met kaas, pindakaas en smeerkaas.

Ik ben met 6 maanden begonnen met bijvoeden en voedt Alicia wat het melk betreft op verzoek.

Moet ik nu het schema van het CB gaan opvolgen of moet ik gewoon Alicia's schema blijven aanhouden?

Oh Alicia is nu 7.5 maand, weegt 6900 gram en is 67.5cm.

Alvast bedankt!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ee halve liter opvolgmelk wordt aanbevolen bij deze leeftijd. bijvoorbeeld smorgens pap, smiddags na het broodje een beker opvolgmelk en eventueel 's-avonds een fles melk / toetje. Wit brood kan je geven ik ben meer een voorstander van licht volkoren / grijs. Maar dat is een eigen keus.

Ilja

Deel Deze Pagina