moeite met bijvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door fam, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Hallo,

sinds vorige week zijn we begonnen met bijvoeden van mijn dochter. Ze kan nu nog echt niet op 4 flessen ivm veel spugen en willen dus voordat ze 6 maanden is proberen om 1 voeding door fruit te vervangen. Nu is het probleem dat ze niet weet wat ze ermee aan moet. Ze doet wel haar mond open maar laat vervolgens het er weer uit lopen. Hebben peer en banaan geprobeerd en gisteren ook eens wortelen maar alles is tot op heden geen succes. Bij mijn zoon was het destijds totaal geen probleem en die zat na 6 dagen op een complete fruithap (en eet nu het restant van zijn zusje met plezier op :))
    Hebben jullie misschien een tip waardoor ze wel wat gaat eten. Ik gebruik bij voorkeur verse producten. We moeten volgende week wel naar de kinderarts ivm het spugen. Alvast bedankt voor jullie reactie.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Ieder kindje is uniek. De een is wat sneller gewend aan vaste voeding zoals groente en fruit dan de ander. Soms moet een kindje iest wel 10 keer proeven voordat hij aan de smaak gewend is. Tot 6 maanden heeft een kindje ook niet perse vaste voeding nodig. Het gaat er meer om dat je je kindje hier vast een beetje aan kan laten wennen, qua smaak en structuur. Dat heeft soms even tijd nodig en dat is ook geen probleem.

Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina