Elise krijgt per dag nu ongeveer 600cc opvolgmelk, hoeveel vocht moet hiernaast nog minimaal geven? En is dit wel genoeg melk? Ze krijgt ook nog ongeveer 50 gram griekse yogurt. Ze krijgt ook een flinke fruit en groethap en ze weegt 8,5 kg.
Mijn dochter krijgt nu ongeveer 660cc aan melk binnen. Daarnaast geef ik haar tussendoor nog wel wat diksap ofzo maar hier drinkt ze niet heel veel van. In haar fruit en groente zit natuurlijk ook vocht, en ze heeft volle plasluiers dus ik maak me niet zo'n zorgen. Ik was van de week bij de HA met haar voor iets, en vroeg het toen gelijk of ze wel genoeg vocht binnen krijgt en hij zei idd ook dat als ze goed plast dit niet erg is. Maar goed om antwoord te geven op je vraag Ik weet dus niet precies hoeveel je er minimaal naast zou moeten geven. Ik bied tussen de flessen door gewoon water/sap/thee ofzo aan en wat ze er van drinkt is mooi meegenomen.
L. krijgt tussen de 550 en 600cc aan opvolgmelk binnen per dag, en daarnaast nog zo'n 100 a 125cc aan diksap/thee. Zo lang ze tussendoor gewoon drinken en goeie plasluiers hebben, is het prima dacht ik.
Prima harstikke mooi. De yoghurt mag je helemaal mee rekenen als vocht en ook de groente en fruit bevat veel vocht. 500- 1000 ml vocht is heel prima.
Ons mannetje (8,5mnd) krijgt 3 flessen van 200/230 cc per dag. En tussendoor 2 keer een sapje... soms drink hij hier niks van, en soms ineens 70 cc. Ook krijgt hij fruit, groente en toetje... Dus denk dat het aantal cc wel goed is hoor!