Ik ben helemaal door de war, mijn zoontje krijg fles voeding maar ik ne nu helemaal de weg kwijt hoeveel hij nou mag over staat iets anders. hij is nu 5,5 maanden en weegt +8,5 kilo (gok iets van 9 kilo) het is een grote jongen en houdt van eten. Hoeveel flesjes + voeding moet ik nog ongeveer geven? want ik weet het niet meer. Ik probeer hem niet over te voeden en geeft em hapjes, nu nog niet zooo veel maar wil 2 keer per dag fruit hap en groente hap gaan geven. zodat hij beetje minder melk gaat drinken. En meer met ons gaat mee eten Ik lees overal dat kindtjes van 6+ maandjes al mee eten met de potje thuis. Hoe doen jullie dat toch? Nu eten wij pittig dus wil ik em wat neutralere voeding gaan geven en CB zei ik mag em alles (ook brood en rijst) geven klopt dit? En nog een laatste vraagje ik last over broodkorst geven dat lijkt met wel leuk om te doen zeker omdat zoontje graag mee wilt eten en last heeft van tandjes. maar hoe leer je dat aan? Poe allemaal vragen maar ik heb echt hulp nodig, want zoontje wilt vaak eten en slapen wilt hij niet
Tot je kind 6 maanden is mag vast voedsel niet in de plaats komen van melkvoeding. De melk is het belangrijkste, de rest komt erbij. Na 6 maanden mag je minder melk gaan geven en meer verschillende dingen laten eten. Maar je kind moet minimaal 500cc zuivel binnenkrijgen. Dat is dan kunstvoeding en andere zuivel zoals yoghurt en kwark bij elkaar opgeteld. Als je alleen kunstvoeding geeft moet je kind dus nog zo'n 15 scheppen op een dag krijgen.