Geschrokken van KDV

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door anael2009, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ben vandaag wezen kijken bij het enige kinderdagverblijf hier in het dorp en ik ben erg geschrokken. De mevrouw die ons te woord stond had het alleen maar over winst maken, daarom deden ze geen halve dagdelen meer, want dat was niet winstgevend genoeg (zo werd het ook precies gezegd). het zat vol met slaapkamertjes met op elkaar gestapelde bedjes, al sliepen de oudste op een stretcher op de grond..
    Flexibele dagen begonnen ze niet aan, ze willen dat er elke dag 10 kinderen per groep zaten. 7 met twee leidsters vonden ze ook zonde..

het was er rommelig en de meeste kinderen liepen rond in hun luier.. Erg fris rook het ook niet..

Ben ik nou gewoon kieskeurig en gaat het er overal zo aan toe?
    Ik ben nu in elk geval weer op zoek naar een lieve gastouder, vooral omdat wij flexibele opvang nodig hebben..

Ik wordt gek van de onzekerheid! Het liefst blijf ik gewoon thuis bij de kleine straks, maar dat redden we financieel niet (en waarschijnlijk komen de muren dan ook op me af!)

zucht!

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat klinkt vreselijk! En nee, dat herken ik niet bij ons kinderdagverblijf...

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Nou, dat klinkt inderdaad niet al te best. Is er geen ander kdv in de buurt?

Flexibele uren/dagen doen ze hier ook niet aan. Ik denk dat je daarvoor bij een wat groter kdv moet zijn, die kunnen dat intern makkelijker regelen, lijkt me.
    En opgestapelde bedden hebben wij hier ook wel, maar dan gewoon netjes, 2 op elkaar, en max. 6 of 8 in 1 slaapkamer. Ik ben er nooit overdag geweest, maar kan me wel voorstellen dat het er dan af en toe wat rommelig uitziet. Met 10-12 kinderen in 1 kamer wordt het al gauw een zootje (met eentje vaak al!). Maar meestal wordt er na elke aktiviteit wel gezamenlijk opgeruimd, hier wel in elk geval. Is ook weer goed voor de ontwikkeling en opvoeding van die kleintjes. ZElfs de allerkleinsten kunnen al helpen om bijv. blokken in een doos te stoppen.
    Rondlopen in alleen een luier vind ik niet kunnen.

Hoewel ons kdv dus eigenlijk best veel overeenkomsten met die van jou heeft, denk ik dat je toch je gevoel moet volgen. Als de sfeer je niet aanspreekt, dan zou ik het ook niet doen. Ik weet nog wel dat ik de eerste keer ook schrok van al die gestapelde bedden, maar het is ook wel logisch ook eigenlijk. Scheelt een hoop (dure) ruimte en voor die kleintjes maakt het toch niet uit. Bij ons heeft elk kind wel een vast bedje, trouwens, dus niet elke keer een andere plek.

Succes met het zoeken naar een gastouder. Dat vond ik trouwens persoonlijk ook wel moeilijk hoor. We hebben wel gezocht, maar ik vond het eigenlijk enger om mijn kind in handen te geven van 1 iemand, die ik nauwelijks ken, dan bij een kdv met leidsters die een opleiding hebben gehad, en een directie en ouderraad die toezicht houden enzo.

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Nou ik werk zelf op een kdv. en schrik echt van wat je beschrijft. dat is echt niet goed. en mijn advies is je kindje daar niet te brengen.

wij hebben bij ons ook dubbel bedjes. want dit is voor ons arbo technies gezien het beste. omdat we dan de kleintje op de zelfde hoogtje in bed kunnen doen. en de groters er zelf in en uit kunnen klimmen. bij ons lopen ze niet in een luier. hoogstens als ze allemaal te gelijk uit bed komen. maar dan worden ze wel onder tussen 1 voor 1 aan gekleed. en dan werk ik bij de peuters en die stimuleren we om het zelf te proberen. dus dan ziet het er niet uit dat ze er in spelen.

ik zou als ik jou was. goed naar je gevoel luistern. maar ook even bij een ander kdv kijken zodat je kan zien hoe het daar gaat.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje dat is zeker schrikken! Louise gaat ook naar een kdv maar daar gaat het er echt heel anders aan toe. Ik zou je gevoel volgen en daar je kindje niet heenbrengen, ik zou liever een stuk omrijden naar een kdv wat je wel aanspreekt en een goed gevoel bij hebt.

Ook zou ik melding maken van wat je hebt gezien/gehoord.

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Dit klinkt afschuwelijk, niet doen!
    Ik herken helemaal niks hierin, op het kdv van mijn zoontje gaat het er heel anders aan toe.

7. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    Bedankt dames!

Wij kregen gisteren bericht van een gastouderbedrijf, ze komen binnenkort langs. Daarnaast ben ik op zoek gegaan naar een KDV bij mijn werk in de buurt.

Ik denk dat vooral ons voorgesprek mee heeft gewerkt aan mijn nare gevoel, die vrouw was echt ontzettend aan het mopperen over haar eigen werk..

Ik heb nu foto's gezien van een ander KDV en dat beviel me al veel meer. Meer een schooltje dan een volgepropt huis, ze zei zelf al dat ze een ruimtetekort hadden, nou dat was duidelijk...

En ergens is het ook best moeilijk hoor.. ik voel me best schuldig dat ik mijn kleine ergens achter moet laten!

Dames bedankt!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ik zou het even melden aan de gemeente wat je aantrof, :(

Voor er rare dingen gebeuren.

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    idd botsi333 melding maken bij de gemeente, das echt erg, daar zou ik mijn kindje ook niet achter laten. Het KDV hier is prima, schoon en aardig personeel en ze zijn super voor de kinderen. Alleen is het er erg warm, vraag me af of dat moet ofzo...

10. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    ik werk ook in de kinderopvang, maar bij ons gaat het er gelukkig niet zo als bij jou aan toe. klinkt niet zo best!

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat klinkt dat erg!
    Daar zou ik mijn kind echt nooit achterlaten. Ik zou het ook aankaarten bij de gemeente.

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik zou de arbo wet erop af sturen.
    als bijna alle kinderen in pampers lopen het is hardstikke koud.
    eerlijk gezegt vind ik het echt heeeeel erg vaag.
    weet je zeker dat dit buro wel ergens staat aangeschreven.
    ik zou er werk van maken

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Jeetje wat raar!
    Bij het kdv waar Sterre heen gaat is dit gelukkig niet, ik snap de ouders van die kindjes die daar zitten ook niet zeg!

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hè bah! Wat klinkt dat vreselijk. Ik zou me daar ook niet prettig bij voelen. Ons zoontje kon niet in de buurt terecht (alles muk vol) en daarom is hij nu op de opvang dichtbij het werk van mijn man. Is dit misschien ook een alternatief voor jullie? Ander dorp, op de route naar werk?
    Wat jij beschrijft... daar zou ik niet aan beginnen.

15. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Goh het lijkt wel of je het over het kdv hebt wat bij mij om de hoek zit, precies mijn ervaring toen ik daar was. Ik heb nog nooit zoiets gezien! Alle kindjes in een luier en rotzooi van hier tot heb ik jou daar en 2 kindjes van +-3 maanden jong op een tafel in een wipper tegenover elkaar, die elkaar maar moesten vermaken. Never nooit niet dat mijn kleine meid daar naar toe ging, dan fiets ik wel een stukje verder en zit ze op een goed dagverblijf!

Deel Deze Pagina