stoppen met kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door m038, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    mijn dochtertje heeft sinds haar geboorte bijna vier weken in het zh gelegen en is nu sinds twee weken thuis. krijgt nog een gedeelte van haar voeding via de sonde ende rest met de fles. ik heb al die tijd alles voor haar gekolfd want ze was te zwak om zelf te drinken. nu drinkt ze bv uit de fles en het gaat steeds beter. maar na een keizersnede, griep, keelontsteking en weing slaap gaat het kolven steeds minder goed en wordt het mij te zwaar. ik heb het nu zo afgebouwd dat ik alleen 's morgens en 's avonds nog kolf. de hoeveelheid wordt steeds minder. hoe moet ik nu verder gaan om helemaal te stoppen. stop je dan gewoon met kolven of laat je een keer kolven weg en wacht je dan weer af?

alvast bedankt

marije

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Marije,

Super dat je het kolven met zoveel "gedoe" toch zo lang hebt volgehouden. Je kan inderdaad gewoon stoppen en kijken hoe je lijf reageert. Intussen zal je wel al verder zijn maar door een sterfgeval in de familie was ik niet in staat eerder te antwoorden.

Wees allert op harde plekken. Als je twijfelt kolf je de spanning even weg.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina