Ik kan geen lactose verdragen. Nu probeer ik zwanger te worden. Ik gebruik soms lactase supplementen wanneer ik toch melkproducten gebruik. Omdat ik een kinderwens heb ben ik langs de huisarts gegaan om te vragen of ik de supplementen nog kan gebruiken als ik zwanger ben of wil worden. Mijn huisarts verwees mij door naar de apotheek.... Bij de apotheek werd het supplement gegoogled (had ik zelf uiteraar dook al gedaan) op de site stond alleen dat gebruik tijdens de zwangerschap dient te geschieden onder toezicht van een arts.... Dus de apotheek verwees mij weer terug naar de huisarts... Ik weet nu dus niet of ik de lactase supplementen kan blijven gebruiken. verder beperk ik het gebruik van melkproducten, ik drink iedere dag een glas soja melk en eet extra vaak kaas. Krijg ik zo voldoende calcium binnen?? Als ik geen melkproducten gebruik kan het dan zijn dat mijn kind ook lactose intolerant is omdat het nooit geen lactase nodig heeft gehad?? Ik hoop dta ik antwoord kan krijgen op mijn vragen!
Hallo, Van het preparaat kan ik helaas ook niet zeggen of je het kunt gebruiken tijden s je zwangerschap. Ik zou het uit voorzorg niet doen als niemand je er meer over kan vertellen. Je hebt per dag ongeveer 450 ml melkproducten nodig en 1,5 plak kaas. Vaak kun je bij een lactose intolerantie ook zure zuivelproducten verdragen. Anders kan een sojaproduct ook volstaan. Groeten Eveline