Mijn zoontje is nu sinds vandaag vd papfles af als ontbijt. Hij dronk hem zo leeg en was niet meer verzadigd. Alleen, hoeveel moet ik nu hem nog geven over de hele dag aan Groeimelk en halfvolle melk? Heb hem vandaag dit gegeven: ontbijt: 2 boterhammen + tuitbeker Groeimelk 120/4 lunch: 2 boterhammen + tuitbeker halfvolle melk 120/150ml toetje: danoontje of bakje yoghurt 50/60ml voor het slapengaan: Groeimelk 90/3 in een flesje Wij geven nog Groeimelk aan hem omdat hij erg lage weerstand heeft en dit ons geadviseerd werd door de kinderarts. Alleen kreeg hij anders weer teveel Groeimelk, daarom die tussen de middag wel al halfvolle melk. Is dit nog teveel melk? Of staat Groeimelk en normale melkproducten los van elkaar? Op het pak staat geadviseerd word 300ml per dag, maargoed hij krijgt ook normale melk daarom weet ik niet of ik dat dus ook bij elkaar moet optellen en dus maar 300ml per dag in totaal mag geven?
Onze dochter is nu een jaar en krijgt best veel zuivel. 's ochtend 1 broodje met 150 ml half volle melk 10.00 uur fruit 12 uur 1 broodje met 150 m half volle melk 's avonds na het eten een danoontje. Ik zit dus ook over de 300 ml zuivel heen, maar volgens mij kan dat gene kwaad.
Het is minimaal 300ml en maximaal 500ml dacht ik (correct me if i'm wrong) en dat is dus groeimelk en halfvolle melk. Dus dan zit je toch goed met zijn zuivel. Mijn zoontje is ook 16 maanden en die drinkt 's ochtends een papfles met halfvolle melk van 200ml en bij zijn brood drinkt hij ongeveer tussen de 100 en 150ml halfvolle melk. Hij krijgt na het eten een danoontje. Ik smeer zijn brood ook met boter dus dat kan je ook als zuivel meerekenen. Mijn zoontje komt dus wel aan de 300ml, de ene keer is het meer dan de andere keer maar de 300 haalt hij wel.
300cc totaal is genoeg, je moet niet meer dan 500cc geven. Je zoon zit op 400cc, dus dat is mooi tussenin. Vooral omdat dan de melk het eten in de weg gaat zitten, zeker als je groeimelk i.p.v. gewone melk geeft. Raar dat je kinderarts groeimelk adviseert, want zoveel meer (behalve suiker en een gek smaakje) zit er niet extra in in vergelijking met gewone volle melk. Ik zie alleen maar melk en brood staan in zijn dagmenu. Eet hij geen groente en fruit?
Ow jawel hoor, wilde alleen even een opsomming geven van zijn melkproducten. Dit is zijn hele schema: 08.30 uur 1 tot 2 boterhammen + 120ml Groeimelk 10.30 uur fruit + bekertje sap 12.00 uur 1 tot 2 boterhammen + 150ml Halfvolle melk 15.00 uur koekje of ook fruit + bekertje sap 17.30 uur warm eten + danoontje/yoghurt 19.00 uur flesje 90/3 Groeimelk Hij adviseerde Groeimelk vanwege de aangepaste eiwitten en andere bouwstoffen die daarin zitten die dus niet in normale melk zitten. Ook de immunofortis voor zijn afweersysteem aangezien die niet zo denderend is. @Angela, hoe maak jij zijn papfles? Ik kreeg er namelijk amper Bambix in dan werd hij zo enorm dik dat hij weigerde.. Daarom vulde die papfles niet echt denk ik, was meer gewoon melk met een paar vlokjes Bambix. Waarom geef jij nog geen brood in de ochtend als ik vragen mag?