Flesje oefenen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door piri piri, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik kreeg de tip om langzaamaan te gaan oefenen met flesje en dan zou ze evt 10 cc water mogen, iemand ervaring mee ? en nemen jullie dan warm water ?

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik heb het gewoon met BV gedaan en niet met water. Waarom niet een beetje melk afkolven, is daar een reden voor?

Hier hebben we tepelruil gedaan...hij wilde het flesje niet zonder meer, dus heb hem eerst aan de borst gehad, toen afgekoppeld en daarna gelijk de fles erin door mijn man. En hij dronk toen vrolijk door. Dit 2x gedaan en toen dronk hij direct uit de fles. Hij wilde hem alleen van mijn man en niet van mij. Daarna halverwege een keer overgenomen en toen pakte hij hem ook van mij aan.

Succes!

3. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Ik heb gekolfd...ben gestart met medela calma, en daarna de avent. Ze pakt ze beide goed. Je zou die 10 cc ook met de hand kunnen kolven, maar ik heb gewoon een volledige voeding gekolfd met het kolfapparaat.

4. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Omdat je kleine nog niet super aan de borst drinkt (tenminste dat begreep ik uit je andere topic) zou ik niet gaan oefenen met een flesje nu. Eerst zorgen dat ze het ene goed kan voor je het andere introduceert.

Als je gaan oefenen met een flesje dit met gekolfde melk doen en niet met water...

5. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik heb tot voor kort voor de voeding ook met de hand gekolfd omdat ik teveel gaf, maar uiteindelijk kreeg ik wel beurse plekken en vond ik niet fijn.... Inmiddels geef ik iets minder, gelukkig t beurse gevoel ook weg. Consultatiebro gaf aan dat bijv water ook een optie was omat ik (nog) geen kolf heb.
    Ik hoop dat een (hand)kolf mijn borsten niet beurs maakt...moet er toch tzt een aanschaffen.
    Maar dacht, miss is water voor nu dan alternatief.
    Moet dan iedere keer t flesje in kokend water ? Incl speen?

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Absoluut mee eens!

7. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Uh... Miss verkeerd begrepen .
    Maar ze drinkt super aan mijn borst... Alleen erg onregelmatig. Gelukkig pakt ze goed, valt alleen zo nu en dan in slaap of lurkt.

8. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad gewoon melk afkolven, zeker geen water geven. Ik zou trouwens nog even wachten, je kindje is nog maar 4 weken. Advies is om met 5/6 weken rustig aan te starten met idd kleine beetjes.

Dat kun je dan prima met de hand kolven. Een kolf is ook verstandig om tijdig aan te schaffen want je lichaam moet ook wennen aan het kolven en het is niet verkeerd om een klein voorraadje op te bouwen.

Deel Deze Pagina