Hoi, Mijn tweeling is te vroeg geboren, 8 weken te vroeg. Als ik nu nog zwanger zou zijn zou ik op bijna 36 weken zitten. Ik ben goed aan het kolven, dat is allemaal geen probleem, maar we zijn nu net begonnen met aanleggen. De oudste, Romy, heeft veel zuigbehoefte en grijpt ook meteen mijn borst en drinkt nu 15 ml per keer. Sofia lukt het soms helemaal niet om wat te drinken. Ze hapt wel goed, en zuigt ook, maar het lijkt wel alsof ze meteen opgeeft. Ze krijgt dan niets uit de borst en is meteen moe. Flesjes drinken ze wel heel erg goed! Nu is mijn vraag of ze vanzelf steeds meer gaan drinken. Heeft dit echt met prematuur te maken? Dat ze de kracht nog niet hebben om goed aan de borst te drinken? Ikben namelijk zo bang dat ze alle energie hieraan verspillen en dan nog langer in het zkh moeten blijven Oh ja, en stel als ik z thuis zou aanleggen, en ik zou moeten bijvoeden met de fles, hoe weet ik dan hoeveel ze nog mogen? Moet je gewoon de hoveelheden aanhouden van de kv? Of gewoon een volle fles maken en kijken wat ze opdrinken... Bedankt maar weer!
Hoi hoi, het kan zijn dat ze nog erg moeten wennen aan de wisselende techniek borst/ fles. Mss kan een andere manier bijvoeding geven nu? Bijv cupfeeding? Dan kunnen ze zich goed richten op de borst. En ja, naarmate ze ouder worden, meestal boven 37 weken, gaat het makkelijker!! Hou vol! groetjes Kirsten
Cupfeeding ken ik niet...ga ik eens googlen We blijven het maar gewoon proberen..Als ze goed wakker zijn gaat het wel wat beter. Maar op dit moment gaat het sneller om eerst te kolven en dan maar de fles te geven