Hallo, Mijn dochter is inmiddels (ruim) 6 maanden en we zijn al enige tijd bezig met fruit en groenten. Geef nu ook wat brood en water/diksap. Ik heb een hoop vragen die ik graag aan ervaringsdeskundigen zou willen stellen. 1. wat is het schema, wanneer brood? Het schema nu is zo ongeveer: 7.30 fles (180+6) 10.30 fruit 13.00 fles (180+6) 16.00 brood met water 18.00 aardappelen met groenten (dit eet ze niet goed, daarom vaak nog een fles van 90+3) 20.30 fles (180+6) Ik geef geen rijstebloem, pap, pyjamapapje etc. Moet dit wel? Ze heeft het voor de nacht in elk geval niet nodig. Geven jullie nog een toetje na het warm eten en zo ja, moet dat iets speciaals voor baby's zijn, of gewoon yoghurt? Moet de gewone flesvoeding eigenlijk ook op een gegeven moment in een andere/gewone beker gegeven worden, ik gebruik tot nu toe nog steeds de Dr. Brownfles. Ze eet nu de groenten niet zo goed, zou dat komen omdat het brood er voor zit? Is het beter om het brood voor de middagfles te geven? Ook ben ik benieuwd welke beker jullie gebruiken? Ik heb gegrepen dat het beter is om geen tuitbeker te gebruiken, maar meteen een gewone beker. Maar, bestaan er gewone bekers, waarmee het toch niet zo'n kledderboel wordt? Op zich hoeft mijn dochter helemaal niet zo perse snel in een nieuw ritme, maar ik was mij wel aan het afvragen hoe die overgang eigenlijk het meest soepel verloopt. Benieuwd naar jullie ervaringen!
Goh, je baby is pas 6 maand! Niet te snel willen gaan. Uit een beker drinken is nu totaal nog niet aan de orde. Nu moet ze enkel nog maar melk drinken, en dat kan uit een fles. Of uit de borst. Gaandeweg kan je eens wat water aanbieden, maar dat kan echt uit een tuitbeker. Wij geven hier nooit desserts. Zelfs nu op 2,5 jaar niet. Als je dat later wilt, dan kan dat, maar voor een jaar zou ik dat toch niet doen. Fruit en groente moet ze leren eten, al de rest komt later wel. Pap heb ik nooit gegeven. Het kan maar moet niet. En dat ze nog niet goed groente eet... Tja, ze is natuurlijk nog maar pas begonnen.... Relax, komt wel goed allemaal
Hahha, nee, het is ook niet dat ik nu wil dat ze alles al kan en moet, maar meer zat ik mij dus af te vragen hoe de overgang eingelijk het beste verloopt!!
Pap enz hoeft niet heb ik ook nooit gegeven. Wij zijn met 6 maanden met een broodkorstje begonnen rond 12:00/13:00 en dan wel gewoon een flesje gegeven omdat het gewoon oefenen is. Denk dat het brood "te laat" gegeven wordt zou dat wat vervroegen. Yoghurt zijn wij nu mee begonnen en dan wel Griekse of turkse yoghurt maar dat is vaak rond 15:00 en om 17:30 warm eten. Zijn water wordt aangeboden in een tuitbeker en soms in een flesje omdat hij de tuitbeker niet echt snapt. Het is ook allemaal een gepuzzel maar onze zoon regelde het zelf, liet meer flesjes staan en at steeds wat meer.
Hier ook geen pap en gewoon yoghurt na. Waarom doe je brood om 16.00u dan? Inderdaad wat veel denk ik daar zo snel groente achterna. Ik heb altijd ons eigen schema aangehouden wb maaltijden. Sliepen ze dan net dan iets later voor hun. Of eerder als ik de slaap aan zag komen Maar om 16u zou ik niet (meer) doen.
Haha, nou even inhaken op het beker verhaal: mijn zoon weigert z'n fles ineens, borst overdag ook maar zo zo en tuitbeker moet ie ook niet, dus hier gewoon water/thee uit een open beker.. Ik help hem nog, dus niet zo'n kliederboel hoor! Anders slab of doekje eronder.
Ik ben met 6 maanden begonnen met bijvoeding. Dat begon met een week of 2 groente aanbieden rond een uur of 16.30. Dat zat tussen 2 flessen voeding in. Na die 2 weken ben ik fruit gaan geven in de ochtend. Een uur of 10 gok ik. Met 7 maanden ben ik brood gaan proberen. Dat was rond een uur of 12.00 Rijstebloem, pap ed heb ik geprobeerd maar al snel weer gestopt. Dl raakte hier erg verstopt van (ondanks dat ze al speciale voeding en lactulose kreeg voor haar ontlasting) Toetjes krijgt dl hier vanaf het moment dat ze met ons mee at. Dat was met een maand of 10. Ze krijgt dan (griekse) yoghurt of kwark. Ik doe er weleens fruit door. Soms krijgt ze ook weleens vanille vla. Vanaf 6 maanden ben ik haar wel water gaan aanbieden uit een rietjesbeker van de hema. Dit snapte ze vrij snel. Op dit moment krijgt ze voor het slapen gaan nog wat halfvolle warme melk uit haar dr brown fles. Je hoeft dus zeker die dr brown fles niet te vervangen. Hoop dat je er wat aan hebt