Ik heb nu 3 verschillende adviezen gekregen (onafhankelijk en ongevraagd!) over de hoeveelheid melkvoeding voor onze dochter van 8,5 maand. *Bij Nutricia zegt men ong. 500 cc melk op een dag; *Wijkverpleegkundige zegt tussen de 200-400 cc per dag; *Dietist vertelde vandaag rond de 600-700 cc per dag. M.n. de laatste liet me erg schrikken, aangezien ik blij ben als ik rond de 400 cc melk bij haar naar binnen krijg. Ze drinkt verder wel water/sap/thee, maar melk is absoluut niet favoriet op dit moment. Zeker niet nu ze ziek is en koorts heeft. Weet iemand wat werkelijk het beste is? Oh ja, ze mag geen yoghurt o.i.d. ivm een kma. Dank alvast!
Ik ga ook naar een dietiste met mijn dochter (heeft ook kma) en zij zegt rond de 400cc maar dat ik vooral naar mijn dochter zelf moet kijken. Als zij minder krijgt en wel goed groeit is er niks aan de hand. Mij lijkt 600-700 echt overdreven veel voor die leeftijd. Bedoelde ze niet alle vocht? Dus sap/thee en vocht uit fruit en groente? Dan zou ik het nog begrijpen..
Hier was het advies van het CB 400-500 cc poedermelk, aangevuld tot zo'n 750-1000cc met ander vocht. Dat 500 geld tot ongeveer 1 jaar. Daarna mag je over naar 300 cc gewone melk.
Dank jullie voor de snelle reacties. Ik dacht ook rond de 400-500 cc aan melk en verder aanvullen met "ander" vocht. Ik heb het 2x gevraagd en de dietist gaf echt zoveel aan. Ben in ieder geval gerust gesteld dat het idd wel erg veel is .