Welke maat hebben jullie aangeschaft toen je hem kocht? Kleine meid is 84 nu. Ik verwacht bij aanschaf van haar 2e verjaardag dat ze 86 cm is. Er zijn 2 hoogtes. 85 cm en 90 cm. kan de keuze niet maken. Ja in de kosten wel. want die van 85 cm is goedkoper. Hahaaa alleen ik zit even met de overgang van dit naar een fiets met zijwielen want die hoogte van de 3+ fiets is 100 cm. Denk dat ze met 3 1/2 eerder daar naar toe gaat qua hoogte. Dus een extra vraag, sorry, wanneer kwam de zijwieltjes fiets?
hahaha die sisa ben je weer. LOL. Ik weet dat die loopfiets goed is voor hun balans. Dus iemand heeft in een ouder topic van mij, mij toen al overgehaald. http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/237703-pukkie-loopfiets-leuk-voor-2-jaar.html
Een loopfiets heeft mijn dochter nooit gehad. Fietsen op een fietsje (Loekie 12,5 inch) met zijwieltjes ging ze doen toen ze 2 jaar en 3 maanden was. Ze was toen 93 cm. Voor haar 3e verjaardag wil ik een 14 inch gaan kopen.
tamio> tja ik heb een guppie van een kind. hihi. Bij mij wordt t echt loopfiets alleen...de maat twijfel ik. Vraag me dus af stel je hebt dus die loopfiets gekocht wanneer kwam daarna de zijwieltjes fiets?
wij hebben rond haar 2e verjaardag een puky loopfiets gekocht, de 85 cm. Ze vind het echt geweldig, wel wat spannend in het begin. Ik heb hem gewoon van mp. Dan zijn ze niet zo duur en kun je op den duur weer een gewoon fietsje doen. Trappers rondkrijgen kan ze volgens mij nog niet, dus dat is hier niet aan de orde nog.
Hier ook het kleinste model kado gedaan voor 2e verjaardag. Hij kon er vrijwel direct op. Gaat nu echt als een speer. Hij heeft ook een driewieler, maar snapt nog niet hoe hij moet trappen dus fiets met zijwieltjes heeft nog geen zin. Die krijgt hij waarschijnlijk voor zijn 3e verjaardag. En dan hopelijk zónder zijwieltjes!
Wij hebben een puky driewieler. En van opa heeft ze een loopfiets gekregen. De loopfiets kan ze nog niks mee, hopelijk aankomende zomer wel. Daar en tegen vind ze de driewieler echt helemaal super.
Ligt eraan, de ene 12 inch fiets is de andere niet. De hoogte van het frame is ook erg belangrijk. Corvino heeft een laag frame. Daar fietst het zoontje van een vriendin van mij op vanaf dat hij zo'n 85 cm (en bijna 3 jaar) was.
wij hebben een loopfiets en een driewieler. De driewieler snapt ze nog niet, de loopfiets wel. Ze zeggen dat een loopfiets de stap naar het echte fietsen vermakkelijkt. Hier hebben we ook een puky, de kleine (2+) versie. Nu is mijn dochter ook wel een uk hoor. Die is nu 83 cm en kan er maar net (of eigenlijk net niet) op.
hier hebben wij de kleine versie voor onze dochter gekocht dat ze 2 werd. Onze oudste heeft de grote versie en die fiets daar zelf ook heel veel op, ondanks dat hij 5 is. De grote versie past ons meisje echt nog niet op en dat is toch een flinke dame. Het is inderdaad een hoop geld, maar als ik zie hoeveel plezier onze kids met de loopfietsjes beleven is het zeker de moeite waard. De oudste gaat zelfs op zijn loopfiets naar school en weet mij aardig bij te houden ondanks dat ik zelf ook fiets. Persoonlijk zou ik dus voor de kleine versie gaan.
De fiets met zijwieltjes hadden we ook, alleen dan een 12 inch. Met 4 stapte hij over op een 16 inch fietsje, omdat de 12 even te klein werd Voor ons meisje wachten we totdat ze 4 wordt en gaan dan meteen over op een 16 inch fietsje
Nick heeft een fiets met zijwieltjes gekregen toen hij 2 jaar en een maand of 5/6 was. Hij had toen zo door hoe hij er op kon fietsen. Chris heeft een loopfiets (puky 10 inch) gekregen met 2 jaar en 2 maanden en begreep dit een maand of 2 later. Een fiets met zijwieltjes heeft hij nog niet omdat hij door gewoonweg nog niet op past. Ik vermoed dat hij het principe van trappen wel doorheeft als ik hem op de driewieler zie, daar draait hij nl. wel de benen rond - of probeert dat- maar ook daarop kan hij nog geen kracht zetten. Het hoeft dus allemaal niet ver uit elkaar te zitten wanneer ze wat kunnen en gaan doen, maar de lengte van je kindje speelt daar ook in mee.
Een loopfiets is zo leuk en ideaal voor een ukje, mijn dochter kan nu met 3 jaar nog niet eens op haar driewieler fietsen. Ze is er te klein voor en krijgt de trappers niet rond . Ze wilde graag een Dora fiets maar daar past ze niet op. Met haar loopfiets gaat ze best hard en ze houdt het lang vol. Hier een geweldig cadeau en zijn geld absoluut waard!
Hier hebben we ook de kleine puky gekocht. Als onze dochter 3 wordt dan krijgt ze een echt fietsje, tot die tijd dus de pucky, en we hebben nog zo'n driewielertje met duwstang, kan ze alvast leren trappen. Heb bij ons in de buurt gezien dat je met die kleine ook echt wel een hele tijd kan doen. Zadel en stuur kan omhoog, dus voorlopig kunnen ze er nog wel op.
Ja de kleinste hebben wij. Eerst op de kleinste stand en nu iets hoger, maar hij kan nog een stuk verder omhoog. Op die kleine kon ze maar net met 2j4mnd.