Helemaal overstappen op Extra voeding of fles ophogen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Prins03, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Onze zoon is nu 8,5 week oud (hij is van 29-09-2012). Met 6 weken woog hij 5125. Als ik kijk naar de gewichtstoename tussen 4 en 6 weken ga ik er vanuit dat hij nu tussen de 5,5 en 6 kg weegt.

Wij geven hem een combinatie van Friso Standaard en Extra. Momenteel krijgt hij 5 flessen van 150+5 en dan 2 scheppen standaard en 3 extra, behalve bij de laatste voeding, hier krijgt hij 1 schep standaard en 4 extra.

Nu krijgt hij na 3 uur alweer honger terwijl hij eerder zo 4 tot 5 uur kon wachten na zijn voeding.

Wat is nu het beste om te doen;
    - Overgaan op 180+6 en dan ook 5 flessen blijven geven met een combinatie van standaard en extra, of;
    - Op 150+5 blijven en helemaal overgaan naar Extra voeding

De flessen die hij nu krijgt (150+5) drinkt hij al vanaf het begin dat hij het krijgt helemaal leeg en heeft daarna nog zuigbehoefte en begint vaak te huilen.

Volgens de verpakking van Friso mag hij nu al op 5 flessen van 180+6 zitten.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Lukt het voor je zoontje om 15-20 minuten over een voeding te doen? Het drinktempo speelt namelijk een rol bij de verzadiging. Wanneer hij sneller drinkt dan kan hij daardoor ook eerder komen voor een volgende voeding. Je kunt dan een speen nemen met een kleiner gaatje, of als je die al hebt de voeding wat indikken met johannesbroodpitmeel.
    Qua leeftijd en gewicht (5 kg of meer) mag je zoontje 1 liter klaargemaakte flesvoeding per 24 uur, bv. 5 flessen van 200 ml. Je mag kijken hoe het gaat wanneer je nu van 165 ml naar 200 ml gaat. Je kunt ook eerst een paar flessen verhogen en kijken hoe het gaat. Mocht je zoontje hier later niet voldoende aan hebben kun je altijd nog volledig Friso Extra gaan geven.
    Groetjes Angelique

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hij deed over zijn 150+5 voeding 10 tot 15 minuten.
    Over de 180+6 voeding doet hij 15 tot 20 minuten.
    We gebruiken al een flesspeen met het kleinste gaatje en die extra voeding maakt het toch ook al dikker?
    We geven hem nu na de fles gelijk een speentje voor zijn zuigbehoefte..

Ik zal eens gaan proberen om eerst zijn laatste en eerste fles naar 180+6 te doen en de andere 3 150+5. Dan kan ik die altijd nog ophogen. En daarna kan ik dan ook nog steeds meer 'extra' voeding gaan geven tot hij daar helemaal op zit. Zou dit een goede oplossing zijn om te gaan proberen?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Friso Extra (voor snel honger en lekker slapen) is geen dikkere voeding, deze is qua dikte vergelijkbaar met Friso Standaard. Wel blijft Friso Extra wat langer in het maagje waardoor kindjes wat langer een voller gevoel hebben.
    Het is goed hoor om vast de eerste en laatste fles 180/6 te gaan geven en even te kijken hoe het gaat.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina