wordt gek van de pijn, wil nu 24/7 kolven en geven met de fles

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lovewinnie, 23 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    het voeden gaat vrij goed nu en de kleine drinkt redelijk goed uit de borst al is het de ene keer makkelijker dan de andere. ik heb al ervaring met voeden en deed dit bij me dochter ook en dat tot 3 maanden wat prima ging. ik wilde het nu ook minimaal 3 maanden volhouden maar me tepels zijn zo erg stuk dat ik door de grond ga bij elke voeding. ik ben een borstonsteking gewent, tepelkloofjes ook maar dit doet z'n pijn. me tepels zijn de 1e dag zo erg kapot gemaakt met het zuigen dat het bloed er uit stroomt nu bij elke voeding. me tepels zijn echt helemaal kapot en kunt het geen kloofjes noemen. het aanleggen daar zie ik zo tegen op terwijl het voeden z'n mooi intym moment moet zijn. ik krijg er echt een hekel aan, raak gefrustreerd als hij niet in een keer goed hapt gewoon omdat het zoveel pijn doet en hij is nog zo klein dat hij de borst niet leeg kan drinken en door die druk onstaat er continu pijn. vergeleken met de pijn tijdens het voeden is dat natuurlijk niks

ik heb geprobeerd 2x links aanleggen 1x rechts zodat rechts wat meer kan herstellen die is er veel erger aan toe. Verder insmeren aan de lucht laten drogen en dan afdekken. zelfs een tepelhoedje maar hier wil hij net uit drinken

ik heb vn de week noodgedwongen moeten kolven en dit ging vrij goed. uit elke borst 20cc en dat de 1e x. nu wil ik om de 3 uur gaan kolven en dit ons manneke geven met de fles. kolven doet ook pijn maar dit zuigt minder krachtig en is wel vol te houden. ik wil dit gaan geven met een flesje en dit net zolang tot me borsten niet meer aanmaken en dan volledig over op de fles. tja borstvoeding is het beste maar het voeden moet voor bijde wel leuk blijven en heb me bes gedaan vind ik.

hoe kan ik dit het beste aanpakken. hij heeft net gegeten rechts en het bloed stroomt er weer aan alle kanten uit. en de pijn pffff kan echt janken

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als de bliksem een lactatiekundige bellen en mee laten kijken met het aanleggen! (Het eerste consult word meestal door de verzekering vergoed en anders iemand bellen van LLL of BVN)Mijn kraamverzorgster zei ook dat het goed ging, maar ik had ook enorme pijn. Bij mij bloedde het wel niet, maar ik had de bloedblaren op mijn tepel staan. En het deed zo enorm zeer!!!

Bij mij was het maar een heel klein dingetje. Ik gaf Jitte de tepel aan zodat deze recht naar achteren in haar mondje wees, maar de tepel moet naar het verhemelte wijzen. Doordat ik het niet goed deed, kwam de tepel op het harde deel van het verhemelte en schuurde hij daar steeds overheen... Meteen de eerste keer goed aanleggen voelde al stukken beter en na 3x was de pijn weg.

Heel veel succes!

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb een lactatiekundige gesproken in het ziekenhuis en naderhand nog een keer thuis via de verloskundige. die heeft gekeken en kan ook geen rede vinden waarom het zo lang duurt voor het hersteld.

4. Alita

Alita Niet meer actief

als je tepels stuk zijn leg je toch verkeerd aan, niet?

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    En toch lovewinnie, is het heel belangrijk dat een LK in je thuissituatie komt kijken naar hoe je aanlegt.
    Is de tepel + groot gedeelte van de tepelhof in de mond? De lipjes naar buiten gekruld, kinnetje tegen de borst de neus vrij?
    Dan is er goed aangelegd, anders krijg je onherroepelijk problemen. BIj het aanleggen mag het even pijn doen ( paar sec.) maar daarna niet meer, is dit wel het geval, meteen loskoppelen en opnieuw aanleggen.
    Op www.borstvoedingsforum.nl staan rechts bovenin tel.nrs van de VBN, zij helpen je aan een goede LK in je regio.

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wat ontzettend vervelend voor jou zeg! Wat een valse start! Ik ben het absoluut met mijn voorgangers eens: schakel snel een goede lk in! Zelf ben ik momenteel fulltime aan het kolven, en ik moet zeggen dat het een weekje wennen was maar dat het nu in één moeite doorgaat. Dat met dat stromende bloed heb ik bij mijn zoontje gehad, en niet door verkeerd aanleggen maar door een kraamverzorgster die op dag vier zei dat ik maar moest kolven totdat er wat uitkwam. 's middags was ik alleen thuis en ben ik een uur lang gaan kolven zonder dat er iets uitkwam met bloedende tepels tot gevolg. Zoontje spuugde na het aanleggen dus ook steeds bloed. Met veel geduld en voorzichtig kolven herstelde het weer. Nu bij mijn dochtertje heb ik gelijk een lk ingeschakeld en ben ik er inmiddels achter dat mijn dochtertje waarschijnlijk een onrijp hap-zuig-slikmechanisme heeft. Ze verslikt zich ook met iedere vorm van voeden. Daarnaast kwam mijn productie te laat op gang en is nu nog niet helemaal volledig. Vandaar het fulltime kolven. Wij gaan over een paar weken weer proberen over te stappen op live voeden. Tot die tijd af en toe oefenen samen. Hopelijk gaat het snel beter bij jullie!

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi allemaal

ik heb waarschijnlijk de 1e dag verkeerd aangelegt waardoor toen de tepel stuk ging. de andere dagen heb ik wel goed aangelegt mede met hulp maar de tepel hersteld niet goed of nauwelijks

vandaag weer een lactatiekundige laten komen en voeden met rechts is echt onmogelijk en de tepel is echt helemaal stuk waardoor nando door een hele korst heen moet om melk te krijgen. ik moet me borsten eerst goed warm maken zodat het al wat toeschiet en hij minder hard hoeft te zuigen maar het werkt niet

nu hebben we een laatste hopelijke redding en dat is links voeden en rechts kolven. de gekolfde melk gaat de vriezer in :) en links blijf ik voeden. tot nu toe gaat het goed en kolven rechts doet pijn maar is te doen. ik zet hem gewoon op de zachste stand. hopelijk hersteld rechts goed zodat ik straks weer gewoon met bijde kan voeden maar heb nog geen fles nodig gehad. links moet nu wel snel meer gaan aanmaken want hij moet nu wel 3 a 4 voedingen extra doen. rechts heb ik er vandaag al 110 uitgekolft in 2x 5 minuutjes dus melk genoeg aan die kant. de vriezer raakt zo wel vol maar dat is alleen meegenomen mocht het niet slagen. heb er wel een goed gevoel bij en hoop dat links het nog bij kan houden en dat rechts blijft aanmaken met de kolf en niet achter uit gaat.

al met al zowiezo weer een dagje bv verdient

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Klinkt goed meid! Ik ga voor je duimen!

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi allemaal

ben nu dus sinds enkele dagen om de 3 uur aan het kolven dag en nacht (tja moet er wat voor over hebben gaap) en geef dit aan me mannetje met de fles. heb kunstvoeding in huis maar heb het nog niet hoeven te geven en ben super trots dat het zo goed gaat. heb een flesje extra op voorraad en hij drinkt ongeveer tussen de 70 en 100cc. nu kan ik het dus nog wel bijhouden maar ben benieuwt hoe het gaat lopen als hij meer wilt hebben. normaal heb je dan de regeldagen maar hoe ik dit moet gaan oplossen dat weet ik nog niet maar evntueel ga ik dan om en om doen met de voeding dus dan borst en dan weer kunstvoeding.

zo ver zijn we gelukkig nog niet en zolang me manneke tevrede is ben ik dit ook.

wel heb ik een verwaarloosde borstonsteking erbij nu en merk dat die borst veel moeite heeft om de vraag van melk bij te houden. vanacht heb ik ook super veel melk verloren in me matras jammer genoeg. alles doorweekt tot me nek toe zat ik onder. links komt er melk genoeg uit en rechts is een extratje. me koorts begint te zakken en was vanmorgen nog maar 38,7 dus volgens mijn slaat de antibiotica aan. gisteren was ik echt dood en dood ziek, slapjes, super veel pijn en temp van 39,7 tot 40.3. voelde me dus echt belabberd en kolven doet pijn maar is wel vol te houden.

we gaan dus door met kolven zolang het goed gaat maar wilde even zeggen dat je niet meteende hoop van borstvoedng geven hoeft op te geven. met wat extra inzet en moeite kom je er wel.

10. Alita

Alita Niet meer actief

Goed zo meid!!!!
    Als je zelf maar ervoor wilt gaan dan komt het goed, niet?

Respect hoor dat kolven!!!

:):):):):):):):):):):):)

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Heel knap Winnie, probeer je wel 1x per dag aan te leggen?

12. 4days

4days Niet meer actief

Respect hoor, dat je het ondanks alles toch volhoudt! Ik hoop voor je dat snel alles is geheeld, misschien kun je dan weer overstappen op live voeden. :)

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind je een kanjer!

(ik heb de eerste weken ook enorme kloven gehad, maar niet half zo erg als uit jouw beschrijving naar voren komt, en mèèèèn wat ga je daarvan door de grond ... hopelijk heelt het snel!)

14. appeltje

appeltje Niet meer actief

Petje af lovewinnie, het komt je niet aanwaaien!! Hopelijk herstelt je borst nu sneller en kan je in de toekomst misschien weer live voeden. Wat jingels zegt, zou ik wel elke dag even aanleggen, anders verleert je kindje de zuigtechniek misschien.

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Jemig zeg, respect dat je het volhoudt!! Bloedende tepels OMG! Jaiks, krijg er helemaal rillingen van.

Ik heb de eerste maand ook heel veel pijn gehad met voeden, echt dat ik door de grond ging. De eerste minuten was t continu letterlijk op mijn tanden bijten, tenen krullen en ik zat mijn dichtgeknepen ogen te wachten tot t minder werd. Maar ik had geen kloven oid, het deed alleen verrekte pijn.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    me tepels zijn hersteld en wat denkje Nando heeft zelfs al een keer toegehapt en dronk gewoon weer live aan de borst. hij had vast erge honger want naderhand lukte het hem niet meer maar blijf gewoon oefenen want hij probeerd het wel. ik beloon hem gewoon lekker met een flinke fles mama melk.

kolven is erg zwaar vooral snachts als je net een fles hebtgegeven en bent zo toch wel 1,5 uur x 2 van je nacht kwijt. Nando heeft in totaal 2x poedermelk moeten krijgen als aanvulling omdat ik te weinig mamamelk had op voorraad maar hier kreeg hij ergveel buikpijn van en raakte flink verstopt. Ook vond hij het helemaal niet lekker haha. mamamelk drink ie in een keer weg en dan z'n 90cc en poedermelk max 50cc en dan ook nog in 2x en met tegenzin, kieskeurig manneke dus

het gaat dus op zich allemaal erg goed

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    nou en toen was de melk op. sta nog verbaast te kijken.

vannacht met het kolven kreeg ik er al maar 30cc uit en normaal is dat al veel meer. rechts doet al dagen moeilijk maar links kolf ik tot gisteren metgemak 500cc uit. rechts haal ik niet een 100 waarschijnlijk toch door de borstonsteking die ik heb gehad.

ik kolf netjes om de 3 uur en tot vandaag kon ik het makkelijk bijhouden. nu heb ik al heel de dag ruim te kort en heb hem flink moeten bijvoeden met kunstvoeding. me mannetje stikt van de buikpijn, kan niet poepen en is helemaal uit zijn hum.

ik heb de zelfde kolf, kolf op de zelfde manier, heb hem zelfs live aangelegt maar na flink wat zuigen is het huilen huilen en huilen en heeft kei honger. half uur geleden kolf ik weer en er komt gewoon niks uit. geen druppel. me tepels doen pijn van het kolven maar geenmelk te zien. heb ook al heel de dag geen toeschiet reflex gehad en dat heb ik normaal regelmatig ook als het geen etenstijd is.

wat kan dit zijn en hoe moet ik het opkrikken. heb na de middag al wat meer gekolft maar hoelang moet ik dat doen om het hopelijk weer op gang te brengen? heb 2 kinderen en heb ook niet alle tijd van de wereld. ik zit er echt over na te denken om gewoon helemaal over te gaan op flesvoeding maar dan heb ik al de moeite van de laatste weken voor niks gedaan en dat wil ik niet

tips

18. Tink

Tink Niet meer actief

Mijn petje af hoor, wat een doorzetter ben je. Hoe is het nu? Misschien nog een keer een LK raadplegen?

En er bestaat syntocinon neusspray, die kun je op recept via de huisarts krijgen. Daar zit het hormoon oxytocine in, dat zorgt voor een prima toeschietreflex binnen een paar minuten. Misschien helpt dat ook nog?

En om de productie op te krikken is veel aanleggen (of kolven natuurlijk) de beste manier. Veel rust nemen, veel drinken en goed eten, lekker de hele dag in bed met de baby bij je, dat wil nog wel eens veel goed doen!

Sterkte, ik vind je echt een bikkel!

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Lovewinnie: ik zou toch echt even contact opnemen met een lk. Zij kan je denk ik het beste helpen.

Deel Deze Pagina