wanneer gewone melk?

Discussie in 'Voeding' gestart door Luuz, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Heb het hier ergens gelezen, maar kan het niet meer terug vinden..
    Vanaf wanneer mag je gewone (volle) melk geven bij bijvoorbeeld een boterham?

We zijn nu bezig om de boterham als ontbijt te introduceren en daarbij een fles opvolgmelk.. Die fles wordt steeds kleiner, want hij laat steeds meer staan.. Vanaf wanneer kan je deze fles vervangen door gewone melk?

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    vanaf 1 jaar wordt het meestal geadviseerd

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als er geen allergieen/eczeem/astma in de familie zijn dan kan je met aangelengde volle koemelk beginnen met 8/9 maanden.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

OP t CB adviseerden ze mij over te stappen rond een maand of 11. Dus je komt een heel eind in de buurt qua leeftijd van je zoontje! Mischien het pak opvolgmelk opmaken en dan rustig aan overstappen?

5. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    Hier kreeg ik van het cb het advies dit pas te doen vanaf 12 maanden.
    Maar hier zijn we rond 8 maanden (ongeveer) al begonnen met gewone melk

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Oke, heb net een nieuw pak opvolgmelk gehaald dus die zal over een week of 2 wel op zijn.. Vlak ervoor maar proberen om over te stappen.. avondfles wil ik sowieso blijven geven en die gaat er ook prima in.. Alleen in de ochtend wordt het steeds minder dus dan is iets van zuivel wel fijn (en noodzakelijk?)

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

als je kleintje te weinig melk binnenkrijgt (als je dat denkt) kun je ook pap maken of extra toetje geven.
    CB adviseerde bij ons met 1 jaar koemelk.
    hier nog gewoon elke dag 3 flessen melk per dag. Alleen als hij verkouden is krijgt hij geen melk.

8. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Geef je nog de fles en nog opvolgmelk?

9. kleinvisje

mijn zoontje krijgt v.a. ongeveer een jaar gewone melk
    en drinkt uit een beker (eerst tuit zonder anti-lek)

alleen als hij slecht eet wat wel eens gebeurd geef ik hem 's avonds nog wel eens een pyjamapapje

10. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Hier adviseerde het cb om pas vanaf 14 maanden gewone melk te gaan geven. Omdat dit slecht is voor de nieren. Vanaf 14 maanden kunnen ze dit verwerken zeiden ze bij mij.
    Nils krijgt ook nog flesvoeding 3x dgs. Hij krijgt Nutrilon standaard nr3. Die is vanaf 10maanden.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja hier ook Nutrilon nr. 3. Alleen tussen de middag weigerde hij de fles op een gegeven moment.. Toen na een paar dagen 2 boterhammen gegeven en die gaan nog steeds elke dag op.. Na het eten krijgt hij volle yoghurt met een klein beetje jam of diksap erdoor.. Tussen de middag boter op zijn boterhammen..

12. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Je kan hem ook een beetje thee geven bij de middagboterham? Die van mij vind het niet lekker, maar je kan het proberen.

13. kleinvisje

ja maar tegen het jaar 3 flessen vind ik nog wat anders dan met 1 jaar en 9 maanden of ik moet het verkeerd begrepen hebben hoor of dat er redenen voor zijn kan natuurlijk ook, maar ik zou 3x daags een fles met 1 jaar en 9 maanden niet adviseren omdat dit niet nodig is en bovendien een beker dan wordt aangeraden.

14. annoesjka

annoesjka Lid

26 okt 2010
    80
    0
    0
    utrecht
    ik heb tot de 2 jaar opvolgmelk gegeven maar alwel vanaf de 6 maanden in een beker gedaan ivm gebit

15. Ons Kleintje

nee hoor, lauwe koemelk. Maar wel 2 tot 3 keer daags uit een fles met speen. Hij vindt het heerlijk. ik zal hem daarin wel verwennen.. Probeer het ook af te bouwen tot 2 keer. Daarnaast drinkt hij roosvice uit zelfstandig uit een beker.

Met 6 maanden kon die van mij nog geen eens omrollen, laat staan uit een beker drinken. uit een beker drinken heeft hij afgelopen half jaar geleerd. Hij dronk vanaf zijn eerste ook veel uit een bidon (van nuby). Tuitbeker heeft hij nooit begrepen.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik vind het niet gek hoor dat jouw zoontje een beetje achter loopt!;)

17. Ons Kleintje

nee he? dank je wel lieverd!
    tijd niet gezien trouwens!! hoe is het?

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wanneer je overstapt met 1 jaar oud is er dan limiet die je kindje mag geven per dag aan koemelk zoals opvolgmelk?weet iemand dat?

19. kleinvisje

neem aan dat dit gezegd wordt vanwege het feit dat kindje prematuur is??
    in dat geval moet je idd die weken terugrekenen zeg maar. dus begijp ik idd wel hoor

maar idd nu nog flesje geven is feitelijk idd wel verwennerij en heeft niet te maken met achterlopen of zo hoor en ik bedoel het ook echt niet als negatief of verwijt hoor. Maar is meer dat het me wat verbaasde. Alhoewel je vast meer moeders hebt die dit doen hoor, is immers ook makkelijk enz. he hihi :p
    maar voor kinderen worden dit soort dingen al makkelijk een gewoonte dus vandaar dat ik het feitelijk niet meer doe behalve bij ziekte of bij echt slecht eten zodat hij iig iets binnen krijgt.

maar ach is ook beetje ieder voor zich he

20. Ons Kleintje

ja ik kende zogelukkig via t forum, tot ik plotseling niet meer online verscheen en ondertussen prematuur was bevallen van mn zoontje dus vandaar..
    ik mag 3 maanden corrigeren tot zijn zesde.
    verwennerij.. tsja vast wel. hij zou vast wel zonder flesje kunnen als het echt moest. Voor het slapen gaan wordt hij er rustig van en kan hij ontspannen in slaap vallen, dat is een tijdje heel anders geweest, dus ik vind het zelf wel prettig en hij ook.
    Ik denk dat ik rond zijn tweede (ongecorrigeerd) overstap naar 1 fles en er dan op korte termijn mee stop, dan is hij in mijn ogen echt te oud voor een fles.:)

Deel Deze Pagina