welk water?

Discussie in 'Voeding' gestart door Champy, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik las net bij een andere vraag dat ze gewoon kraanwater gaven, maar nu is mijn vraag: Vanaf welke leeftijd mag je dat doen?

Ik maak de flessen namelijk altijd met Barleduc (scheelde koken ;) en mocht van CB) en ook slappe thee en diksap geef ik met Barleduc.

Wat zijn jullie ervaringen?

2. angelgirl

angelgirl Lid

28 sep 2008
    46
    0
    0
    Beveiliger
    ey hoi,

als ik me niet vergis hoor,

maar de eerste maand gaf ik borstvoeding en later ben ik over gegaan op flesvoeding. Toen heb ik het water uitgekookt en dan de voeding erin. Wel goed koken dat de bacterie eruit gaat. Heb eigenlijk nooit barleduc gegeven aan de kleine van mij. hoorde ook dat de flessen zwarte uitslag van krijgen?

3. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Het kraanwater in nederland is zo schoon dat dit meteen, dus vanaf de geboorte, gebruikt kan worden voor flesvoeding. Als je kindje erg veel last heeft van krampjes kan je bar le duc gebruiken.
    Maar zie dat die van jou al 6 maanden is dus van krampjes zal niet echt veel sprake meer zijn.
    Hier maken we dus gewoon alles met kraanwater (niet gekookt) en drinkt ze ook wel eens gewoon water.

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik had altijd een kan met gekookte water in de koelkast staan, als ik dan een fles ging maken kon ik het zo opwarmen in de magnetron

5. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    oke, het ligt dus een beetje aan de persoon zelf wat je geeft, de een blijgt het koken en de ander geeft het gewoon uit de kraan.

Ik heb trouwens geen last van aanslag in mijn flessen.

6. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Vanaf de dag van de geboorte altijd kraanwater gebruikt. Mocht van de kraamzorg en mn zoontje heeft er nooit last van gehad.

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ook hier meteen kraanwater. Kraanwater is in NL superschoon en echt niet beter of anders dan bronwater. Mijn zoontje heeft er nooit last van gehad.

8. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Fijn om te horen dat we in NL zo goed water hebben! Dan gaan wij ook maar eens op de kraan over!

Bedankt voor jullie antwoorden!

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ook hier vanaf dag 1 gewoon water uit de kraan gepakt en niet uitgekookt. Vaak staat het ook op de site van bijvoorbeeld je lokale waterverstrekker :D

10. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    indd hier ook vanaf 1 dag dat ze geboren is gewoon water uit de kraam opwarmen in de magnetron en de poeder erbij en shaken maar

11. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Wij gebruiken nu nog Spa Blauw maar dat komt omdat ik niet over durf te stappen laatst deed ik dat een keertje en had ze opeens 10 spuitluiers per dag.
    Ik moest van de arts toch weer overgaan op Spa Blauw, misschien dat het niet daardoor kwam maar gewoon toevallig maar toch zit ik nu weer aan de Spa Blauw!

12. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik heb het eerste half jaar gekookte barleduc gebruikt. toen nog een maandje gekookt kraanwater en nu gewoon direct uit de kraan. onze kraamhulp adviseerde het zo in het begin tegen krampjes. kraanwater in NL is veilig, maar kan soms te hard zijn, zoals hier.

groetjes, Miranda

Deel Deze Pagina