Onze dochter wordt bijna 1jaar, alleen nu zou ze ondertussen dus mee moeten eten met de pot en dat wil ik ook, alleen wil ze mijn eten dus niet..... Maar uit een potje dus wel.... Ik heb t nu al een aantal keren geprobeerd....en bij niet willen eten dan ook verder niets te geven (potje dus) Maar dan heeft ze later dus wel trek maar dan weigert ze alsnog mijn eten en zo'n beroerde kok ben ik nou ook weer niet (al zeg ik het zelf) Ik snap het dus niet, fruit krijgt ze vers en daar smult ze van en daarvan wil ze potje dus absoluut niet en bij avondeten is het net andersom. Omdat ze dus bijna 1 wordt ben ik al potjes van 12maand gaan halen...Ik heb het zelf al geprobeerd om mijn eten zelf eerst in het potje te doen om het vervolgens voor haar neus weer in haar bordje te doen....ja leuk.....maar niet dus werkt niet Wat moet ik nou doen? Aanhouder wint?? ik ben namelijk niet van plan om alweg maar die dure potjes te kopen....terwijl het veel goedkoper kan en dus ook VERS.. Heeft iemand dit ook of wellicht tips...behalve bljven proberen want dat doe ik dus al een mooi tijdje...zonder suc6 dus... alvast bedankt
Kun je het niet mengen? En dan steeds een groter deel van je eigen prakkie, tot ze gewend is? Misschien een raar voorstel, maar bedacht het me ineens...
Jesse heeft ook zo'n periode gehad, deed het toen vaak om de dag vers en potje zodat hij dan om de dag toch goed at en gaandeweg ging hij het verse ook steeds meer eten en nu wil hij zelfs geen potje meer. Wij hebben er overigens nooit een strijd van gemaakt, wil(de) hij niet eten, dan niet, krijgt dan ook geen ander warm eten, en eet samen met ons na de maaltijd een klein bakje yoghurt.
Hoe bied je het aan??? In een prakje om te voeren of in stukken om haar zelf te laten eten?? Het is natuurlijk ook een hele omschakeling als een kindje voorheen met name potjes kreeg en nu ineens vers moet gaan eten. Je kindje is die 'verse smaak' helemaal niet gewend... Zou gewoon een bordje maken met het eten in stukken op en wil ze niet eten: jammer dan! Vooral geen alternatief (potje) aanbieden en gewoon samen het toetje eten.... Gewoon volhouden, als ze honger heeft gaat ze echt wel eten!
Dat hebben wij ook gehad, al lustte ze wel al wat dingen. Rond de 11 maanden zijn we cold turkey over gegaan op met de pot mee. Het ging elke dag beter en na 4 dagen at ze alles mee. Tegenwoordig eet ze me zelfs de oren van het hoofd, ik moet echt voor een volwaardige derde persoon bij koken, anders heb ik niet genoeg Ik heb in die 4 dagen ook nooit iets anders aangeboden, dit is wat je kan krijgen, het is geschikt voor je en bovendien lekker dus take it or leave it Geen gedoe, het zelfde als jullie laten eten (indien geschikt natuurlijk), lekker zelf laten doen, niet dwingen en ook gewoon een toetje. Gewoon doen! Achteraf wilde ik dat we het gelijk zo hadden aangepakt!