Ons zoontje heeft misschien een koemelkallergie. In overleg met de KA zijn we overgegaan op Friso Allergy Care en over zo'n zes weken krijgt hij dan een provocatietest. Tot nu toe voeden we hem niet bij maar omdat hij er erg aan toe is, heb ik vandaag de kinderpoli gebeld met de vraag of we toch niet mogen beginnen met bijvoeding. Dat mag maar dan moeten we wel bepaalde voeding een voor een introduceren en mogen we bepaalde voeding nog niet geven, zoals appel en kiwi etc. Maar ik twijfel nu toch weer een beetje. Zullen we nou wel of niet beginnen met bijvoeden...ik lees hier en daar op internet dat je dan toch beter kan wachten tot de baby zes maanden is ivm de darmpjes. Maar ons zoontje is er echt wel aan toe. Hij is momenteel net zo'n vogeltje met opengesperd snaveltje als wij aan het eten zijn. Hij volgt dan met zn mondje opengesperd onze lepel of vork. Hij heeft sinds kort een tandje en zelfs de tandpasta vindt hij lekker! Als ik stop met poetsen spert hij zn mondje open zo van 'geef me nog es wat', t is nl. met fruitsmaak Kortom; wat moeten we doen? Iemand hier die daar ervaring mee heeft?
Mijn dochter heeft ook een kma en ik ben begonnen met 6 maanden en 2 weken met bijvoeden. Ik zou echt nog even wachten, die paar weken komen jullie vast nog wel door. En als hij 16 is weet hij echt niet meer dat hij een paar weken langer op zijn bijvoeding heeft moeten wachten
Denk jij echt dat als jullie eten en je kindje er naar kijkt dat je kindje dan denkt: dat wil ik ook want daar krijg ik een volle buik van ? Of ik wil ook hapjes want ik heb honger ? Zij ziet gewoon wat jullie doen en wil dat nadoen. Zij associeert dat echt nog niet met eten/volle buik. Ze wil jullie gewoon observeren en nadoen. Ik zou nog even wachten.
Ons Sara heeft net de provocatietest achter de rug en blijkt dus ook een heftige allergie op koemelk te hebben. Ze is prematuur en dat is wel vaker het geval bij deze vroeggeborenen, dus wij hebben eigenlijk meteen al het advies gekregen om zowieso te wachten totdat ze 6 maanden is, en nu helemaal, want ze gaat vanaf volgende week naar de dietiste voor begeleiding in haar bijvoeding. Mijn advies : wacht nog even.