Wanneer de derde fles eraf?

Discussie in 'Voeding' gestart door Fairy Tale, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hoi

Wanneer hebben jullie de derde fles laten vervallen? Mijn zoontje wil nog niet echt veel ander drinken drinken. :( Kan ik volstaan met twee flessen en pap/brood/fruit en avondeten+toetje?

En welke vitamine moet je ook al weer gaan geven als ze minder dan 3 flessen krijgen? Ik heb K en D staan nl.

2. tulip

tulip Niet meer actief

met de derde fles bedoel je de fles voor het slapen gaan?? Die heeft ze de dag voor dr eerste verjaardag voor het laatst gehad. Ze had hem qua hoeveelheid avondeten enz. echt niet meer nodig, maar ze vond het wel erg lekker. Toen ze 1 werd vond ik het wel mooi geweest. Ze dronk toen ook alleen voor het slapen gaan een fles. 's ochtends en tussen de middag dronk ze melk uit een bekertje.

Vitamines geef ik niet.

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Afgelopen dindag werd mij verteld dat ik een fles mag laten vervallen (dan kom ik uit op 2 flessen per dag). Het liefste de laatste fles.

Het advies was om de laatste fles te laten vervallen met de gedachten erachter: Als ze avondeten + toetje de laatste fles eigenlijk niet meer nodig is, en meer "gewenning" aan het worden is.

Je kunt dan vitamine D geven. Als je tussen de 300 en 500 cc melk geeft, dan 5 druppels en onder de 300cc 10 druppels.

4. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hij heeft vandaag namelijk op:
    5.00 fles 180+6 (was vroeg wakker door het hoesten en dan kan ik hem nog terugleggen, dus vandaar zo vroeg)
    8.00 bordje pap
    11.30 brood (wilde geen thee drinken) en fles 180+6 (niet helemaal op)
    16.30 fruit (mango)
    17.30 potje groenten 8 mnd (wissel potje en vers af, net wat beter uitkomt die dag, hij lust het allemaal) en bakje fruityoghurt.

Nu twijfel ik dus of ik hem straks nog wakker moet maken voor een fles omdat hij dus niet echt heel veel vocht binnenheeft... Ik moet hem dan wel altijd wakkermaken voor een fles, hij wordt niet vanzelf wakker.

5. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, moest even rekenen door je banner, maar je zoontje is 9 maanden???

Tot een jaar moeten ze ongeveer 500cc vocht binnenkrijgen dacht ik. Als hij daar echt niet aankomt dan zou ik die fles nog even blijven geven.

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Je bordje pap: Hoeveel is dat ongeveer geweest?

7. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik denk zo'n 150cc?

Hij is nu 8,5 mnd idd.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dan kom je uit op ongeveer 500 cc melk (ochtendfles 200, bordje pap 150 en fles bij het middageten gerekend op 150), en dan nog het vocht uit zijn fruit en avondeten en yoghurt.

Slapend drinkt hij niet?

9. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Meestal wordt hij half wakker en hij slaapt ook wel weer direct in. Gelukkig is hij een hele makkelijke slaper. Maar ik vind het wel zielig.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Je kunt het proberen. Kijken of hij doorslaapt, of misschien vanacht nog komt voor een flesje.
    Dan wel morgenochtend in de gaten houden of hij niet suf is.

11. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik geef hem voor mijn eigen gemoedsrust nog wel een fles. Ik denk dat ik voortaan gewoon ergens tussendoor nog een fles ga geven. :)

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dan inderdaad lekker geven!

Je zou dan bij het brood de fles met melk aanbieden ipv thee.

Deel Deze Pagina