hoi, wanneer begin je eigenlijk met een fruithapje en groentehapje? en weet iemand ook sites waar het een en ander op staat mbt wanneer te beginnen met groente en fruithapje. groetjes lieve
Wij zijn begonnen met 6 maanden, eerst groente, en toen fruit. Dit omdat dan de darmpjes pas zijn uitgerijpt en het daarvoor nog niet nodig is. Op www.borstvoeding.com staat een overzicht met wat je wanneer kunt introduceren.
Wij zijn begonnen met 4 maanden, omdat Alyna geen genoeg meer leek te hebben met haar flesjes. We zijn ook met groenten begonnen trouwens. Voor 4 maanden zou ik (persoonlijk) niet beginnen.
Wij hebben Patrick de afgelopen dagen een beetje fruit gegeven en vanaf vandaag gaan we op groente en fruit over en een fles minder. Geadviseerd wordt om pas met 6 maand te beginnen i.v.m. allergie en krampen.
Wij willen gaan beginnen met 6 maanden (à la Rapley). Eerst groente en dan fruit. Heb het boek van Kleintjes gelezen voor de info (van borst tot boterham) en idd veel gelezen op borstvoeding.com
als dat waar is wat ze op borstvoedingforum zeggen waarom staat er dan op de potjes 4+ ? en daarbij, vroeger gaven ze al met 3 maanden groenten en fruit zelfs al na anderhalve maand tot 2 maanden. niet dat ik dat doe, hij is nu bijna 3 maanden en ik wacht nog mooi tot hij 5 a 6 maanden is. maar ook alleen PUUR omdat hij extreme krampjes heeft (gehad = minder aan aan het worden..eindelijk)
We zijn net na de 4 maanden begonnen met pap, daarna groenten en daarna fruit. Toen begon hij ook gelijk door te slapen, zijn melk was speciaal voor darmpkrampjes dus lichtverteerbaar dus hij had echt heel vaak honger. Bovendien spuuugde hij ook enorm. Ging met bijvoeding gelijk een stuk beter, ben blij dat ik het zo gedaan heb.
We zijn met 4,5 maand begonnen met fruithapjes en redelijk snel erna ook met groente. Gaat allemaal prima
wij zijn met 4 maanden begonnen met fruit, en twee weken later met groente. kijk eens op www.allesoverkinderen.nl en dan onder voedingsschema. wanneer je wilt beginnen hiermee is je eigen keuze, als er geen allergieen zijn kun je makkelijk met 4 maanden beginnen. groetjes, Miranda
Kan inderdaad, wel met 1 dag zelfs, maar het is gewoon nog niet nodig. De darmpjes zijn er dan nog niet rijp voor en nemen het zo goed als niet op .
Als je borstvoeding geeft kun je het beste vanaf 6 maanden beginnen met bijvoeden. Doe je dit eerder dan worden de belangrijke voedingstoffen uit de borstvoeding minder goed opgenomen. Tot 6 maanden hebben ze echt genoeg aan borstvoeding. Wij gaan tegen de tijd dat Nikki 6 maanden is wel eens kijken hoe en wat. Ik zit zelf wel te denken aan de Rapley methode, maar moet me daar nog goed in verdiepen.
Is met kunstvoeding precies hetzelfde ! De 'werking' van het lichaam veranderd echt niet of het kindje nu borstvoeding of kunstvoeding drinkt. Ieder kindje is wat dat betrefd hetzelfde, ze (we) hebben (als het goed is ) allemaal een mond, slokdarm, maag, dunne darm, dikke darm, etc ! En daar veranderd de borstvoeding of kunstvoeding niks aan !
Het is ieder zijn eigen keuze wanneer te beginnen met bijvoeden. er wordt gevraagd wanneer je KUNT beginnen met bijvoeden en niet over hoe mensen denken over bijvoeden met 4 maanden, die meningen zijn inmiddels wel bekend groetjes, Miranda
Oke, mijn laatste antwoord dan, je kunt vanaf de geboorte meteen beginnen met bijvoeding. Klaar. Beebje doet mondje open voor alles, jij schept het fruit of de groente erin, kindje slikt, prima toch! Je moet alleen zelf kijken of je meteen na de geboorte wil starten of ergens tussen dat en de 6 maanden ! Zo beter !