Hoi hoi, Heeft iemand tips voor het volgende. Mijn zoontje is bijna zeven maanden en tot aan vorige week kreeg hij nog volledige bv. Vorige week ben ik aan mijn galblaas geopereerd. Een niet hele grote ingreep dus had ik voldoende bv (voor 5 dagen) in de vriezer en was het dus alleen een kwestie dat ik zelf zou kolven om de bv op gang te houden. Helaas bleek de operatie niet helemaal goed gegaan en was er een interne bloeding ontstaan. Ik ben toen met spoed een tweede keer geopereerd en heb hierdoor een vrij zware buikoperatie gehad. Uiteindelijk ben ik hierdoor een week in het ziekenhuis geweest en ben ik de eerste dagen te zwak geweest om veel te kolven. Mijn bv is dus drastisch teruggelopen, maar nog niet gestopt. Het aanleggen van mijn zoontje gaat nog erg lastig ivm de grote wond etc in mijn buik. Weet iemand of het mogelijk is om met kolven de productie weer omhoog te krijgen. Of heeft iemand anders nog tips? Ik en hij genoten zo onwijs van de bv dat ik er alles aan wil doen om dit weer terug te krijgen. Alvast bedankt! Liefs, Lee
http://www.borstvoeding.com/aanverwant/ ... tatie.html het kan dus maar is niet gemakkelijk. ik zou een lactatiekundige bellen om je te begeleiden hierbij. veel succes en beterschap!
Jah met kolven kan je de productie omhoog krijgen... ik heb daar ooit een schema voor gezien maar kan dat niet terug vinden sorry... Wel nog een andere tip: misschien lukt een andere houding wel qua voeden...:
Ik heb overigens wel begrepen dat de beste kolf toch je kindje zelf is: die haalt meer uit melk uit je borst. Toen ik mijn LK belde toen mijn dochtertje 6 maanden was, zei ze dat de productie rond 6 maanden toch al een stuk stabieler was dan in het begin en dat de BV relatief makkelijk op te krikken was, zelfs al zou ik een week niet voeden. Dat gaf mij toen rust, maar zou jou misschien een handvat kunnen geven. Lukt het jou om liggend te voeden of gaat dat niet met je wond? Je kindje ligt dan op zijn zij en drukt zo minder op je buik. Als ik jou was, dan zou ik een LK inschakelen die aangesloten is bij IBCLC. Zij kan met je meekijken, je een schema geven en je waarschijnlijk alternatieve voedingshoudingen laten zien. Het is het geld meer dan waard, zeker omdat je zo graag wil. Sowieso denk ik echt dat je hier weer boven op kunt en dat dit absoluut niet het einde is van je BV! Succes! Marla
Hoi meiden, Het is een beetje late reactie maar wilde jullie toch nog ff bedanken voor jullie tips en succes wensen. Het is uiteindelijk redelijk goed gelukt om de bv weer beter op gang te krijgen . Ik geef nu 3 van de 4 voedingen weer bv! Aangezien ik nog steeds niet volledig herstelt ben en vooral weinig energie heb is dit voorlopig genoeg voor mij. Of ik het weer volledig ga opbouwen weet ik nog niet. Voorlopig geniet ik weer met volle teugen van de voedingen die ik wel geef. Vooral 's ochtends is het heerlijk om hem weer aan te leggen. We hebben echt 'onze ochtend' weer terug! Liefs, Lee