hoi, onze dochter is 14 maanden en krijgt nog bv. vanaf ca 3 maanden weigert ze de fles maar drinkt ze wel graag aan de borst. ze drinkt meestal 3x per dag: ´s ochtends, ´s avonds en meestal ´s nachts nog een keer. nu begint ze de laatste tijd een beetje raar te doen. ze wil nu ongeveer om en om een slokje uit elke borst. ze doet graag dingen zelf, dus daar past het misschien wel bij om zelf te bepalen waar en hoeveel je drinkt. ´s nachts als ze nog slaperig is, drinkt ze trouwens wel normaal. herkent iemand dit? was dat een fase of was het vanaf toen zo drinken? groetjes, lauwie
Dat doet Kyra al eigenlijk best wel een tijdje (een aantal maanden). Ik vind het wel apart maar inderdaad onder het motto 'ik wil alles zelf doen' heb ik het maar zo gelaten. Het enige waar ik haar op corrigeer is als ze te hard aan mijn tepel trekt om die naar haar mond te brengen. Ze krijgt wel nog genoeg binnen want toen ze uit logeren ging kolfde ik ongeveer 400 cc per 24 uur en mijn kolf krijgt mijn borsten bij lange na niet leeg.
devy, bedankt voor je reactie! fijn om te horen dat kyra het ook doet en dat het niet betekent dat je te weinig melk hebt. mijn dochter doet me ook geen pijn, maar in de madonnahouding was het een beetje lastig, dus nu ligt ze op mijn buik en kan ze haar gang gaan. ik had ook niet het idee dat ze te weinig kreeg, omdat ze na het drinken wel tevreden lijkt (al lijkt er geen eind aan dat afwisselen te komen ) maar fijn om te horen dat dat bij jullie ook niet de reden was. groetjes, lauwie