baby eet niets, herkent iemand dit

Discussion in 'Voeding' started by mamaenbaby, Jun 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaenbaby

Apr 23, 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 mamaenbaby, Jun 26, 2013
    Last edited: Jun 26, 2013
    Ons zoontje is 4 maanden en eet sinds hij 2 maanden is slecht. Hele dagen legde ik hem aan, ieder slokje dat er nog in gaat is meegenomen. En hij had ook wel honger. Steeds naar het weeguurtje en hij groeide nog wel iets, maar lang niet meer als daarvoor.

+/- 4 weken geleden gaan kolven om te kijken wat hij nu nam en in de hoop dat er wat rust in kwam. Hele dag honger en dan niet kunnen drinken.
    Met heel veel moeite nam hij 700 cc per dag. Inmiddels zijn we blij als hij 500 cc krijgt. Overdag eet hij bijna niets. Als hij drinkt is het met veel getrap en armen slaan, behalve als hij half slaapt. 's Avonds kreeg mijn vriend met veel moeite nog 2 flessen erin en 's morgens 1. Inmiddels lukt dat ook niet goed meer en geven we heb 's nacht nog een fles om tot zon 400/500 cc te komen.
    Heeft hij toch uiteindelijk wat gedronken (na veel aandringen) en is hij daarvan een keer niet misselijk, is hij supervrolijk en actief.

Baby heeft reflux en krijgt nu een week losec. We hebben niet de indruk dat hij nog pijn heeft, maar na 1 minuut drinken, laat hij los en begint weer te spugen. Drinkt hij niet uit misselijkheid? Heeft hij iets anders erbij, koemelkallergie? Te veel gewend aan niet eten?

Zijn er nu achter dat hij reflux heeft, alle klachten die ik daarbij kan vinden heeft hij ook, behalve het hele dagen huilen/krijzen. Heb van begin af aan wel de indruk dat hij last van het spugen, maar dan meer van de misselijkheid. Eenmaal gespuugd, was hij weer even rustig.

Herkent iemand dit?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hele dagen huilen en krijsen kan zeker duiden op reflux. Het zuur dat omhoogkomt brandt en dat doet pijn.
    Ook misselijkheid is een symptoom van reflux. Soms werken andere medicijnen beter. Je zou ook kunnen laten onderzoeken of zijn slokdarm niet al is aangetast. Dit kan ook het slechte drinken verklaren.

Dikken jullie de voeding in? En is alles opgehoogd bij het hoofdeinde waar hij op ligt?

Welke voeding krijgt hij nu? Als je bv geeft zou ik proberen op een koemelkvrij dieet te gaan, voor 2 weken. Als dat effect heeft, kan het ook liggen aan overgevoeligheid voor koemelk of misschien een koemelkallergie.

3. mamaenbaby

Apr 23, 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank voor je reactie, hele dagen huilen krijsen doet hij niet. wel spugen, omhoog komen en weer wegslikken, herkauwen, veel hikken enz. onrustig en kreunen bij het spugen.

Ben vandaag aan koemelkvrij dieet begonnen. Schoot ons ook ineens te binnen. Hij had in begin veel pijn bij ontlasting. Na een aantal dagen stoppen met zuivel was dat voorbij. Weken later weer voorzichtig geprobeerd en toen kwam dat niet meer terug, maar misschien wel het slechte eten begonnen? Hoorde deze week ineens dat dat veel samen met reflux voor kwam. Dus maar weer gestopt vandaag. Hoop zo dat het werkt.

Voeding indikken al geprobeerd. Ik geef borstvoeding en dat wil niet dik worden en hij vindt het dan ook niet meer lekker.

Bedje en box staan schuin.

4. mamaenbaby

Apr 23, 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben trouwens ook vegetarier en eet iedere avond zo'n soja burger, soja allergie? Lees trouwens wel dat kindjes met kma veel huilen/krijsen en vaak exceem hebben. Dat heeft hij niet.

5. liefste80

liefste80 Lid

Oct 27, 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rare vraag, maar hoe is zijn ontlasting? Ik ken iemand die dezelfde klachten had en bleek obstipatie te zijn. Deze baby poepte wel wat, maar de darm leek vol te zitten met veel meer ontlasting. Baby dronk wel, maar werd steeds minder, liep letterlijk 'over' na een voeding gekregen te hebben omdat de darm dus vol zat.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Soja-allergie zou ook kunnen. Soja is een bekende trigger. Omdat je vegetariër bent, zou je kunnen kijken waar je anders je proteïnen uit kan halen, zoals linzen, kikkererwten, e.d.
    Je zou de soja ook twee weken kunnen laten staan om zo dingen uit te sluiten.

Wat betreft het indikken: je kan de johannesbroodpitmeel ook op een lepeltje geven voor de voeding, dat heeft hetzelfde effect.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Soja-allergie en KEA gaan vaak samen. Er zijn als je vegatarisch eet nog voldoende alternatieven, dus ik zou voorlopig de koe en soja laten staan. Allergie verergert refluxklachten vaak, helaas.

Share This Page