Hoeveel melkproducten bij 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tinkerbell81, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Mijn zoontje is net twee geworden;

Hij krijgt sochtend en savonds nog een flesje melk...sochtends heb ik sinds 2 dagen vervangen door een kop thee:) en dat gaat er goed in

Savonds krijgt hij dus nog 1 fles melk en ook vaak een toetje van een melkproduct...

Krijgt hij zo nog voldoende melkproducten binnen of zal ik hem tussendemiddag een bekertje melk geven? Hoe doen jullie dat bij jullie dreumessen van 2 jaar?

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Nikki krijgt al sinds ze met de pot mee eet (en dat was al heel snel :)) een beker melk 's ochtends en een beker 's middags + meestal nog een toetje

3. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Volgens mij is 300 ml per dag voldoende en dan alle zuivel samen he. Fleur krijgt sochtends pap van 180 ml melk en dan tussen de middag een klein bekertje karnemelk (max 150 ml). Krijgt ze die karnemelk niet dan geef ik haar een klein bakje yoghurt na het eten. Ik wissel het een beetje af maar let er bij haar wel op omdat ze de 13 kilo als is gepasseerd en dus nog geen 2 is.

groetjes, M

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    300cc is het advies.
    Als ze veel meer krijgen, dan krijgen ze teveel melksuikers, en kunnen ze minder trek krijgen in hun andere eten.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise krijgt sochtends een bord pap en na het eten een toetje. Soms tussendoor een beker melk.

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    owkee dan moet ik tussendemiddag een bekertje melk inlassen...thanks!

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Boter, kaas en dat soort dingen moet je ook tot de zuivel rekenen hè, dus weet niet of hij dat veel krijgt? Je zit snel aan de 300cc hoor ;)

En liever geen melk bij de boterham geven. Melk heeft de eigenschap om het opnemen van vitaminen te belemmeren. Geef dan liever een uurtje na het eten een bekertje melk..

Deel Deze Pagina