Mijn zoontje is net twee geworden; Hij krijgt sochtend en savonds nog een flesje melk...sochtends heb ik sinds 2 dagen vervangen door een kop thee en dat gaat er goed in Savonds krijgt hij dus nog 1 fles melk en ook vaak een toetje van een melkproduct... Krijgt hij zo nog voldoende melkproducten binnen of zal ik hem tussendemiddag een bekertje melk geven? Hoe doen jullie dat bij jullie dreumessen van 2 jaar?
Nikki krijgt al sinds ze met de pot mee eet (en dat was al heel snel ) een beker melk 's ochtends en een beker 's middags + meestal nog een toetje
Volgens mij is 300 ml per dag voldoende en dan alle zuivel samen he. Fleur krijgt sochtends pap van 180 ml melk en dan tussen de middag een klein bekertje karnemelk (max 150 ml). Krijgt ze die karnemelk niet dan geef ik haar een klein bakje yoghurt na het eten. Ik wissel het een beetje af maar let er bij haar wel op omdat ze de 13 kilo als is gepasseerd en dus nog geen 2 is. groetjes, M
300cc is het advies. Als ze veel meer krijgen, dan krijgen ze teveel melksuikers, en kunnen ze minder trek krijgen in hun andere eten.
Boter, kaas en dat soort dingen moet je ook tot de zuivel rekenen hè, dus weet niet of hij dat veel krijgt? Je zit snel aan de 300cc hoor En liever geen melk bij de boterham geven. Melk heeft de eigenschap om het opnemen van vitaminen te belemmeren. Geef dan liever een uurtje na het eten een bekertje melk..