weet iemand misschien wat de gebruikelijke tarieven zijn voor een oppas aan huis? Ik heb een oppas gevonden die af en toe 's avonds en in het weekend op mijn dochtertje van drie maanden wil komen passen, maar ik weet niet hoeveel ik haar moet betalen. Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast dank, Luca
Geen idee wat nu normale tarieven zijn. Toen ik vroeger oppaste (10 jaar geleden!) kreeg ik vaak 20 gulden per avondje en daar was ik blij mee
Die we in eerste instantie hadden vroeg 3 euro per uur. Zij was 21 of zo. En nu hebben we een meisje van 15 en die geven we 10 euro voor een avond. En dan maakt het voor ons niks uit of ze nu 2 uurtjes of 4 uurtjes blijft. Gewoon vast 10 euro.
Ik vindt 10 euro voor een avondje erg weinig! Ik geef mijn oppas meiden (wat niet veel gebeurt) 4.5 euro per uur, dit is een meisje van 19.
Toen ik 3 jaar geleden regelmatig aan het oppassen was kreeg ik iets van 20 euro per avond. Dat was dan voor een uur of 4/5.
Hi, Op de site van het nibud staat dit, vind het wel een beetje weinig voor een avond-oppas, volgens mij kreeg ik 15 jaar geleden hetzelfde..... Groetjes Rosa Tarief informele oppas Het tarief dat u afspreekt met een informele oppas, hangt af van het aantal kinderen waarvoor u opvang nodig heeft. Voor één kind is tussen de 3,- en 4,50 per uur een redelijke vergoeding. Het is slechts een vergoeding voor het feit dat de oppas gebonden is en de verantwoording heeft voor de kinderen. Het is geen loon voor werkzaamheden. Vraagt uw kind veel aandacht, dan kan een uurbedrag tussen de 3,- en 4,50 aan de lage kant zijn. Als er twee kinderen zijn wordt een bedrag tussen 4,50 en 6,- per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen tussen 6,- en 7,50. De kosten van een informele oppas worden niet vergoed in het kader van de Wet Kinderopvang. Dat kan pas wanneer de oppas zich officieel als gastouder registreert. Een oppas 's avonds, babysitten Voor een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van 2,00 tot 3,00. Na twaalven kunt u het dubbele tarief afspreken. Blijft de oppas slapen, dan kunt u het beste een bedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld 6,00. Hoeveel u betaalt, is afhankelijk van de leeftijd en ervaring van de oppas. Maar ook of de kinderen al in bed liggen als de oppas komt, of naar bed gebracht moeten worden.
Oei dat vind ik wel héél erg weinig zeg! Omgerekend verdien je dan zo'n 1.50 ofzo per uur... Vind je dat zelf niet vervelend? Groetjes
@ Marline: Ik hoop dat je neefje en nichtje heel erg lief zijn, want 25 euro is wel heel erg weinig...