baby 9mnd eigenlijk 6 mnd slaapt ineens niet meer door

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ons Kleintje, 17 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi, onze zoon is 11 weken te vroeg geboren. Hij sliep eigenlijk vrij snel al door, vanaf 4 mnd ofzo al. Heerlijk van 20.00 tot 7.00 uur of langer.
    Sinds een week slaapt hij tot ongeveer 3.00-5.00 uur. Hij gaat dan onbedaarlijk huilen en kan alleen nog verder slapen in zijn moeders armen. Dit is dus ook de enige manier waarop wij alle drie rust krijgen. Ik ben er zelf niet echt een voorstander van, maar ja ik weet gewoon niets beters omdat hij ontroostbaar is. Ik denk zelf dat het een fase is, of dat het te maken heeft met een verkoudheid (zijn neus zit verstopt als ie wakker wordt) of het komen van de tandjes.
    Wie heeft er ervaring mee dat het een fase is? ik kan geen boekjes raadplegen aangezien het aantal maanden niet overeenkomt.
    groetjes

2. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik denk idd dat hij in een fase zit. als hij ouder wordt, gaat hij ook steeds meer dingen beseffen. als het goed voelt, laat hem dan lekker in jouw armen slapen. het gaat zeker weer over. onze zoon is nu 1,5 jaar. hij sliep ook vrij snel door tot een maand of 9. toen opeens werd hij ook s nachts weer wakker. ik dacht dat het een fase was, maar bij onze zoon bleek dat hij door de zware bevalling niet lekker in zijn velletje zat. sinds een maand of 4 gaat het weer een stuk beter en slaapt hij 's nachts weer door, al is dat niet elke nacht.
    sterkte en denk eraan; het is echt maar tijdelijk!

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Boukje, hoe ben je erachter gekomen dat het door de zware bevalling kwam? En is het vanzelf weer beter gegaan?

4. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hier loop ik nu al drie weken 's nachts te klooien met Mischa... Bij mama op de arm slapen, deed hij dat maar! Het klinkt zo onaardig, maar hij krijst echt letterlijk de hele flat bij elkaar... Heb geprobeerd een fles te geven, dat hielp een week, hij was na die week ook uit al zijn kleren gegroeid, dus dat was een groeispurt, dus extra honger. Die weer afgebouwd en het leek over te zijn, en opeens weer opnieuw wakker 's nachts. Dan maar een heel waterig flesje, dan sliepen we binnen een kwartier allemaal weer. Maar deze derde week weer wat nieuws, meneertje wil 's nachts persee spelen! :(

Gisteren was een erg drukke dag, heen en weer naar Groningen geweest (totaal 5 uur in de auto) en vannacht was het DRAMA! Om twaalf uur even speentje erin en weer slapen, kwart voor drie weer wakker, flesje gegeven en weer slapen. Maar een kwartier later weer wakker en toen drie kwartier gespeeld! Voel me dan echt dom dat ik dat toelaat, maar dan is hij tenminste stil want ik word zelf soms bijna hysterisch van het gekrijs... Toen om zes uur vond meneertje het wel weer een mooie tijd om wakker te worden en na een half uur spelen weer gaan slapen om netjes om half negen wakker te worden, de normale tijd 's morgens! (waarom werkt zijn klokje wel om die tijd, maar niet de rest van de nacht? ;))

Zit onderhand een beetje met mijn handen in het haar en heb het gevoel dat ik alles fout doe wat maar fout te doen is. Vooral 's nachts, wanneer ik met mijn slaperige hoofd slap flesje nummer 3 sta klaar te maken omdat dat het enige is om hem rustig te krijgen...

Dus ik lees even mee! We hebben hier wel meer zo'n fase gehad, maar die duurde nooit meer dan een week! Het zou met ontwikkelen te maken kunnen hebben, maar Mischa staat, loopt rond de tafel en de kast, kruipt het hele huis door, en dat al meer dan drie weken, dus dat is het niet... Even een hele vermoeide ZUCHT! :) In jouw geval denk ik daar trouwens wel aan, toen Mischa zo'n 6 (en ook bij 4) maanden was ging hij dingen leren en hard groeien, en daar hoorde dan dus een week 's nachts wakker worden bij...

Zo lastig dit! Ik ben ook gewoon verwend, want Mischa slaapt al door sinds hij 9 maanden is. Maar ik hou het gewoon niet vol zo, ben zwanger en loop 's nachts door het huis te ijsberen met ruim 9 (zich los wurmende en krijsende) kilo's in mijn armen...

Pfjoe, zoals je ziet gebruik ik je topic even om stoom af te blazen, sorry. :)

5. Wendy333

Wendy333 Lid

3 feb 2009
    25
    0
    0
    Hoi!

Onze zoon is 4 weken te vroeg geboren, dus wat ts schrijft over de boekjes herken ik wel.
    Van de week kreeg ie ineens hoge koorts, dus het manneke was even helemaal uit zijn doen. Sinds gisteren is de koorts weer over, maar daarmee is ook zijn ritme ineens helemaal weg. Hij is onwijs makkelijk, huilt zelden, en sliep iedere dag strak van half 9 tot half 7. Maar nu, na en tijdens de koorts, is het hetzelfde als bij ts. Wilt alleen maar slapen op mijn armen, en als ik dan denk dat ie vertrokken is en ik leg 'm op bed, wordt ie weer wakker. En het enige wat dan helpt is bij mama zijn. Dus ook ik lees hier mee, want ik hoop natuurlijk dat ie weer snel in zijn oude ritme komt!

Grtjs, Wendy

6. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ons kleintje dit is heel herkenbaar. Ons zoontje was ongeveer even oud toen dat wakker worden begon, ongeveer 9 maanden (- 9 weken). De oplossing lag hier in een nachtlampje. We kregen de tip op het KDV en zij gaven aan dat veel kinderen dit rond die leeftijd hebben. De meesten vinden het fijn om een zichtbaar lichtpunt in de kamer te hebben. Ik weet niet of je al een nachtlampje gebruikt?

We hadden trouwens te lang doorgemodderd met 's nachts huilen en dan troosten. Ons zoontje vond het maar wat gezellig. We hebben hem uiteindelijk een aantal dagen 's nachts de boel bij elkaar laten krijsen (er was niets aan de hand en hij viel toch binnen 5 a 10 minuten weer in slaap) en toen hadden we onze nachtrust pas weer echt terug. Maar het nachtlampje moet aan, anders is het weer bingo.

PS: Wij zijn grotendeels gestopt met corrigeren. Hij valt qua ontwikkeling binnen de normen van zijn kalenderleeftijd. Alleen voor zijn groei kijk ik soms bij zijn gecorrigeerde leeftijd. Geeft na een jaar wel rust.

7. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Lastig he, als je een prematuur kindje hebt...
    Onze zoon is ruim 8 weken te vroeg gebroen en wij houden meestal toch de gecorrigeerde leeftijd aan.
    Thomas heeft ook wel van die fases gehad en sommigen duurden helaas echt lang (weken lang).Vooral ook omdat hij vaak in zijn koppie al verder was dan wat ie kon (motorisch trage ontwikkeling) en daar moest ie dan natuurlijk 's nachts over na denken ;)
    Heb dus geen ideale tip, maar het gaat echt over....

8. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    HIer gaat en ging het met fases. Echt doorslapen heeft ze nog nooit gedaan. Iedere nacht wel een keer wakker voor een knuffel en dan is ze zo weer vertrokken. Daar doe ik niet moeilijk over, zo gepiept. En hier krijst ze soms ook wel een paar nachten een paar uur achter elkaar. In mijn armen, in ons bed, het maakt allemaal niet uit. Ik weet alleen dat geduld het makkelijker maakt en het gaat ook vanzelf weer over. Het hoort bij kids denk ik.

9. Ons Kleintje

#9 Ons Kleintje, 20 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2009
    sorry ik was deze eigenlijk vergeten.. ik zal meteen even reageren
    Oke het komt dus wel meer voor, dat is al een hele geruststelling
    @Peetje we gebruiken geen nachtlampje, ik zal het meteen uitproberen vannacht!
    Gisterennacht had hij voor het eerst weer doorgeslapen, maar vannacht werd hij 3 keer wakker. Twee keer omdat hij vreemd in bed lag (vond ik niet heel erg want hij sliep daarna meteen door)
    en daarna om 6.00 uur wakker. Dus tja het begint wel weer mee te vallen. Ik denk zelf eigenlijk dat hij last heeft van verkoudheid en zijn tandjes.
    @Mamavanmischa het kan dus nog erger..helemaal niet willen slapen, dan ben ik nog blij dat hij wel wil slapen in m`n armen.
    @Marywoods ik moet wel lachen om je zin over dat nadenken..:D die van ons is motorisch 6 mnd en geestelijk al wat verder.. het zou wel kunnen dus wat jij zegt.

Ik wacht het wel af wat ie gaat doen, vanavond ga ik maar eens vroeg op bed..

10. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Volgens mij is dat de enige "oplossing", gewoon zelf vroeg naar bed gaan zodat je uitgeruster bent... Ik slaap sinds een paar dagen op de bank (in plaats van mijn vriend, ik snurk door mijn zwangerschap en we slapen dus apart anders ligt hij wakker.........) en nu kan ik daar 's nachts even ontspannen met Mischa op de bank gaan zitten. Even kroelen, klein beetje spelen (midden in de nacht, maar hij moet zijn energie blijkbaar kwijt.....) en dan flesje en weer gaan slapen.

Voorheen maakte ik me enorm druk. Mijn vriend sliep dus op de bank, en als ik een flesje wilde maken moest ik dus bij hem het licht aan doen (hebben een open keuken en alles is gelijkvloers) en maar sssst tegen Mischa zeggen. En vervolgens weer snel naar zijn kamertje, waar hij juist niet heen wilde, dat kan hij wel duidelijk met heel veel herrie laten merken. :)

Het is nog niet opgelost dus, maar wel een stuk ontspanner zo (al heeft mijn vriend er een beetje moeite mee om zijn zwangere vrouw op de bank te laten slapen :)) en ik voel me een stuk uitgeruster!

11. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Oh hemel wat herkenbaar. Vannacht heb ik nog zitten kijken of er op dit forum iets bekend was over een "9 maanden sprong". Onze zoon wil ook opeens niet meer doorslapen. Zodra hij voelt dat hij in zijn bed wordt gelegd krijst hij de flat helemaal wakker. Als laatste redmiddel gebruik ik een flesje, maar dat doe ik liever niet. Het lijkt me niet goed om als troost een fles te geven, of zou hij echt honger hebben opeens?
    Het is zo moeilijk om je kind te begrijpen.
    Ik zal het nachtlampje in elk geval proberen.

Liefs Ellenore

12. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ellenore, ik had een "trucje" om er achter te komen of het honger is of niet. Ik gaf hem een flesje van 125 cc water met maar 2 schepjes voeding en een heleboel nutriton en een speen met een heel klein gaatje erop zodat hij flink hard moest zuigen. Als hij daarna de nacht verder doorsliep wist ik dat het geen honger was geweest. Als hij wel honger had was hij binnen een uur of twee weer wakker en gaf ik hem als nog een "echte" fles. En de dagen erna meteen een echte fles want dan had hij blijkbaar een groeispurt en dan heeft hij meestal wel een paar daagjes 's nachts een fles nodig) Helaas moet ik zeggen dat het nu niet meer werkt want Mischa wordt nu sowieso vaker dan 1x per nacht wakker.

13. Ons Kleintje

mamavanmischa Wat een slim trukje, wel sneu dat je op de bank moet slapen. ik sliep altijd met 3 kussens: 2 onder mijn hoofd en 1 in bovenrug om het snurken tegen te gaan. Ik denk dat heeft gewerkt;)leuke zwangerschapskwaal..

Ik heb gelukkig goed nieuws: namelijk hij slaapt weer door!!:D:D:D:D:D
    Joepie! Ik had zijn matras bij hoofdeinde omhoog gezet omdat hij verkouden was en nu ik dit niet meer doe, slaapt meneer al 2 dg achterelkaar door. het nachtlampje maakte hem niets uit, omdat ik dit gisterennacht wel gebruikt heb en vannacht niet.
    Dank jullie wel voor het reageren, en ik wil iedereen succes wensen waarvan het kindje niet (meer) doorslaapt.
    groetjes Ons Kleintje

14. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Gelukkig maar dat hij weer doorslaapt! Hier is het wisselend, maar de laatste dagen wordt hij alleen 's avonds laat (rond een uur of één' wakker en slaapt dan door tot een uur of 9, gisteren zelfs 10 uur!! Hij is dus zelf ook MOE van het wakker zijn hahaha! Arm jochie. :) Wel duurt het een uur voor we hem slapend in bed hebben, in plaats van 5 minuutjes!

het nachtlampje heb ik nog niet kunnen testen... Heb er zondag eentje besteld maar ze bleken op en moesten besteld worden en ik heb hem dus nog niet binnen. Heb wel twee goedkope lampjes nu, maar die vindt hij vooral leuk om mee te spelen... :D De ene knippert en gaat na 5 minuten vanzelf uit, en de andere is heel fel en gaat na 10 minuten uit... We wachten dus nog maar even op het bestelde lampje. :) Nog even geduld want het zal toch een keer overgaan?!

Het is inderdaad jammer dat ik op de bank moet slapen. maar mijn vriend heeft vorig jaar bijna 9 maanden lang op de bank gelegen (begon al vroeg in de zwangerschap en later werd hij wakker van Mischa's "prematuren gekreun" 's nachts) en nu ligt hij er alweer bijna 2 maanden... Met nog een hele tijd te gaan. Dus ik ben ook wel blij dat ik hem nu even kan ontlasten nu het nog gaat. ;) En zoals ik al zei, het brengt voor mij een stuk rust.

15. Ons Kleintje

@mamavanmischa Oke dan begrijp ik het wel,
    maar ik zou persoonlijk liever een opblaasbed hebben:D
    Fijn dat Mischa nu wat beter slaapt! en ook best wel lang! wow tot 9.00 uur! Wat betreft het in slaap brengen, dit probleem hadden wij ook een tijdje, toen gingen we hem steeds wiegen en troosten. Uiteindelijk zei de leidster dat ze hem eerst 10 minuten lieten huilen voor hij sliep, en daarna pas gingen kijken. Zo rond de 10 minuten sliep hij inderdaad. Het is hartverscheurend om hem zo te horen huilen, maar het geeft hem een stuk duidelijkheid en hij slaapt dus binnen het kwartier ipv dat uur wat we met hem bezig waren naar bed te brengen,
    En we hebben de alecto babyfoon waar we op afstand slaapliedjes mee kunnen afspelen in zijn slaapkamer, hier wordt hij ook wel rustig/ slaperig van,
    groetjes

Deel Deze Pagina