Hoeveel mensen nodige jullie uit op verjaardag van je kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hier kon niemand tegelijk, voor mij balen maar het bleek voor kindlief erg rustig te zijn, niet een hok vol... beviel eigenlijk prima!

2. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    ik zou het niet te druk maken voor de kleine !!

op esmee haar verjaardag waren er een stuk of 12 man.
    vondt het druk genoeg..!
    de naaste familieleden heb ik alleen uitgenodigd ..
    de rest gewoon verpreid over de week...

het was overigens erg gezellig , is goed verwend !!!
    dag baby , welkom dreumes !!

3. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hier ook familie en aanhang , heb gelukkig geen schoonfamilie dus daar hoef ik geen rekening mee te houden .. verder 5 vriendinnen met aanhang en kids , dan komen we meestal uit zo'n 20-25 mensen .. alleen heb ik voorgaande jaren de verjaardag op een andere dag gehouden dus ook het bezoek gespreid maar nu moet ik het wel op haar verjaardag gaan doen ( kerstavond) dus iedereen komt overdag en op hetzelfde tijdstip ... ben benieuwd

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Daar zat ik laatst ook over na te denken. Alleen (over)opa's, oma's en ooms en tantes zijn al 13 mensen, met ons erbij 15. En zoals ze nu is wordt ze niet erg vrolijk van drukte... Maarja, wij hebben nog even ;)

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier komen ook niet zo heel veel mensen: opa's en oma's, peetoom en peettante. Peettante heeft nog man en zoontje. Wijzelf natuurlijk. En dan nog een tante die een soort overgrootoma is. Dus totaal zijn we dan met zijn 12en incl onze dochter. Meer als zat denk ik.

6. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    Ik zag heel erg op tegen de eerste verjaardag van Damian. Sinds mijn ouders gescheiden zijn en er nog wat kleine ruzietjes zijn binnen de familie is het een heel georganiseer om iedereen apart langs te laten komen. Vaak was ik met mijn eigen verjaardag echt een heel weekend zoet, twee ochtenden, twee middagen en twee avonden. Na afloop was ik dan kapot.

Ik heb nu uiteindelijk besloten het op een zondagmiddag te doen en iedereen uit te nodigen die ik er graag bij wilde hebben: d.w.z. de hele familie. Een aantal konden er niet en we hadden ongeveer 15 man. We hebben lekker buiten gezeten en ik heb er vooral op gelet dat Damian lekker kon spelen. Daarnaast had ik in de uitnodiging gezet dat we om twee uur taart zouden gaan eten en hoopte ik dat iedereen dan voor het avondeten weer vertrokken was. Het is allemaal voortreffelijk gelopen. Een paar uurtjes druk maar heel gezellig en verder heeft Damian zijn normale dagritme aan kunnen houden.

7. Bri

Bri Niet meer actief

2 oma's, 1 opa, 1 tante, 1 oom, 2 neefjes, 2 vrienden, dat was het bij ons. Inclusief onszelf 9 volwassenen en 2 kindjes, en de jarige zelf nog.
    Vond het druk zat voor hem. En ik vind dat je een verjaarsfeestje voor het kindje geeft en niet voor jezelf, maar da's heel persoonlijk denk ik.
    Op die leeftijd had hij nog wat moeite met grote groepen - op de feestjes zelf was hij altijd supervrolijk en gezellig, maar 's avonds spuugde hij thuis de hele boel onder. Voor mij een teken dat hij er toch een beetje van ondersteboven raakte.

8. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Mijn dochter heeft al een aantal drukke verjaardagen meegemaakt, zonder problemen. Ze slaapt gewoon volgens haar schema en alles, heeft ook totaal geen moeite met grote groepen. Ze vind het juist leuk, want hoe mee aandacht, hoe beter.

Vandaar alles en iedereen in één keer ;)

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik denk dat het een beetje aan het kind en de mama ligt wat handig is.

Sommige kindjes vinden het héérlijk om in het middelpunt van de belangstelling te staan, andere kindjes niet. Sommige kindjes kunnen prima tegen het doorbreken van hun ritme, anderen niet. Gelukkig ken je je kind na een jaar inmiddels wel een beetje en kun je zo'n inschatting het best zelf maken wat anderen ook adviseren ;)(bijvoorbeeld kijken naar hoe hij/zij het op andere verjaardagsfeestjes vond).

En niet onbelangrijk: sommige mama's worden gillend gek bij de gedachte aan 'een groot feest', terwijl andere mama's hun hand daar niet voor omdraaien. Je hebt grote / kleine / leuke / moeilijke families en de ene mama wil er ook vriendinnen bij en de andere mama niet en de ene mama durft wel 'nee' tegen familie te zeggen en de andere niet. Etc...

Volgens mij werkt het het best als de mama (en papa natuurlijk) zich fijn voelen bij de hoeveelheid mensen, en daarmee bedoel ik: dat ze zelf ook feest kunnen vieren en niet alleen gestresst zijn en druk en geen tijd hebben om hun kindje in het oog te houden. Als papa&mama relaxed zijn, voelt een kindje dat ook en kan die zich ook fijner voelen.

Een feestje van dié omvang dat jij er óók van kan genieten en het niet teveel is voor de kleine, lijkt me ideaal. Tja, en wat dat is, weet iedereen zelf denk ik het best.

Wij hadden alleen de naaste familie (9 volwassen gasten + wij) op de dag zelf en een feestje met vriendinnen met kids (6 volwassenen en 2 kindjes erbij + wij) op een andere dag.

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij hadden wel een groot feestje, maarja grote families en vriendenkring.
    Hebben dan ook een speeltuintje met clubgebouw afgeuurd(voor 30 euro de hele middag)
    Denk toch wel zo'n 50 inclusief kinderen(+/-15)
    Tygho heeft er geen last van gehad, lekker buiten gespeeld, gesnoept en zelfs geslapen in een appart kamertje.

11. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ja wij hebben dit weekend feest maar zaterdag vrienden (best groot') en 3 kids en zondag familie en das robnd 25 30 man maar zaterdag had ik al 2o kaarten dus ja best druk denk ik+ hebben buiten tent en warmte lamp dus komt heolemaal goed. verschilt zoveel idd

Deel Deze Pagina