Hoeveel MENSEN op kinderverjaardag?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door allstar, 21 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Maar hoe maak je dan de keuze? Mijn dochter kan/wil niet kiezen, en ik vind het zelf ook moeilijk. Op basis van karakter? Met wie ze in de klas of buiten schooltijd meer speelt?

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Pffff wat veel allemaal zeg. Wij vieren verjaardagen altijd klein. Onlangs werd mijn jongste 5 en toen waren er de opa's en oma's en onze beste vrienden met hun kinderen. In totaal als gasten 6 volwassenen en 2 kinderen. Met ons erbij waren we dus met z'n dertienen. Iedereen bleef eten.

Kinderfeestje hebben we (nog) niet gedaan. Hij heeft nog niet zo veel echte vriendjes en die hij heeft zijn zo bangig, dat ze toch niet op een feestje durven komen. Een op een komen spelen vinden ze al spannend genoeg. Volgend jaar beter.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Hier zijn het ook echt allemaal vriendjes, maar ik vind die mega feestjes niet nodig of wenselijk. De kinderen moeten echt zelf kiezen, dat is ook een leermoment.
    Ik kies verder niet, dat laat ik aan hen over. Dochter heeft inmiddels 5 kinderfeestjes gevierd en zoon morgen de 1e en dat gaat vanzelf. Ze krijgen het aantal dat mag door van mij en zeggen dan wie ze willen vragen. Nooit een probleem geweest. Iedereen doet dat hier zo, dus ze weten dat het kan zijn dat ze zelf ook een keer niet uitgenodigd worden.

amdaa en Nescio vinden dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.227
    36.003
    113
    Ja, dat is hier ook niet echt een optie. er zitten 34 kinderen in de klas. Bovendien zitten zijn beste vriendjes niet in zijn klas, maar in zijn voetbalteam, dus dan zouden er nog een stuk of 8 bijkomen.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.227
    36.003
    113
    Hier ook nooit een probleem geweest tot nu toe.

tuc vindt dit leuk.
  6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom kan je, als het toch gedeeld wordt met verschillende jarigen, geen 34 kinderen uitnodigen?

En dan de voetbal apart? Want als je alleen een kleine groep wil, maar 8 voetballers sowieso uitnodigt, nodig je dus net niemand uit de klas uit?

7. tuc

tuc Niet meer actief

Waar berg jij 34 kinderen?? Ik ken echt niemand die 34 kinderen in huis kwijt kan.
    En ik kan mij niet voorstellen dat het leuj is met zoveel kinderen. Wat kun je doen met 34 kinderen, ik zie dat niet voor me.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.227
    36.003
    113
    Alles kan natuurlijk, maar waarom zou je dat precies willen? Ik zie het voordeel er niet echt van in eigenlijk. Hier komt ook eigenlijk alleen voetbal en 1 jongetje uit zijn klas.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.227
    36.003
    113
    Ja dat vraag ik mij dus ook af.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik zie het ook niet en moet er ook niet aan denken, 34 kinderen. Op zoontje zijn laatste partijtje waren 4 klasgenootjes, zijn beste vriendje die een groep hoger zit en z'n neefje...die zou ik ook echt niet blij maken met de hele klas hoor.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als je met meerdere kinderen samen viert, kan je toch makkelijker een externe locatie huren? Dat gebeurt hier in ieder geval toch wel: kinderboerderij, binnenspeeltuin, speeltuin, een verhalenschuur... In mijn eentje ga ik dat niet betalen, maar met drie of vier gezinnen (wat hier in de school dus vrij standaard is) lukt dat toch makkelijk.

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Omdat de hele klas dan altijd uitgenodigd wordt, en je dus meteen ook werkt aan groepsgeest buiten de klas?

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.227
    36.003
    113
    Tja, mogelijk. Ik zie het voordeel nog niet. Ik zou mijn kinderen ook geen plezier doen met een feestje met zoveel kinderen. En daar vind ik toch wel om gaan met een kinderfeestje. Alle kinderen worden wel eens uitgenodigd voor een feestje, maar niet altijd bij elkaar. Hoor er van mijn kinderen nooit een verkeer woord over. Zo is het gewoon. Mijn oudste wordt wel vaak uitgenodigd, maar de middelste wat minder. Geen probleem.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.227
    36.003
    113
    Ja, mijn jongste had 5 vriendjes en genoot er intens van. Het lijkt mij echt niet zo leuk met een grote groep.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mij lijkt het ook niet zo leuk met zo'n grote groep. Daarbij zijn er best wat kinderen die onze kinderen absoluut niet op hun feestje willen hebben.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.227
    36.003
    113
    Ja en dat is ook prima toch. Ze hoeven niet met iedereen bevriend te zijn.

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nu ja, bij mijn dochter slechts 20 kinderen in de klas, dat is wel een verschil natuurlijk. Een klas van 34, daar zou ik sowieso niet blij van worden.

En op oudere leeftijd zijn het inderdaad specifieke vriendjes en hoeft de hele klas niet, maar nu, op vijfjarige leeftijd, spelen ze toch gelukkig nog steeds met iederéén in de klas. Dan is de hele klas uitnodigen toch ook wel prettig.

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Kinderfeestjes zijn hier nog niet aan de orde.
    Verjaardag van kinderen vieren we 's middags vanaf 14.00/15.00 (afhankelijk of er nog geslapen wordt) en dan met de mogelijkheid om te blijven eten en daarna vertrekt iedereen meestal. Alleen afgelopen jaar bij onze zoon niet gedaan omdat ik toen 38 weken zwanger was. Dus toen gewoon van 14.00-17.00 gevierd en daarna met z'n drietjes bij de mac gegeten.
    Hier ook best wat volwassenen, maar ik heb bijv. al mijn opa's en oma's nog, ik heb 4 zusjes waarvan 3 met aanhang, man heeft 2 zussen met aanhang, dus wij komen al snel over de 20 volwassenen en dat is dan allemaal naaste familie. Ene kant nog 3 neefjes/nichtjes, andere kant 2.
    Hoe we de kinderverjaardag voor vrienden vieren wisselt een beetje. Soms bij de familie erbij, soms gewoon op de dag zelf even apart en afgelopen jaar met dochter van goede vrienden van ons gevierd voor onze vriendengroep (10man), was ook erg leuk, het is net wat uitkomt.
    Dus ja over de 20 volwassenen klinkt misschien veel, maar kan toch moeilijk de helft niet uitnodigen en het is altijd erg gezellig hoor, onze zoon geniet er ook echt van en heeft met iedereen een leuke en goede band en dat is voor mij het belangrijkste!

Youtan vindt dit leuk.
  19. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.336
    113
    Vrouw
    Ligt er natuurlijk ookaltijd aan hoe groot je familie is en hoe close je bent met je familie.
    Ik kom uit een gezin van 5, mijn man uit een gezin van 4, beide gescheiden ouders. Alle broers en zussen hebben kinderen. Dus met niets extra’s komen wij al uit op: 24 volwassenen en 16 kinderen (sommigen ook met aanhang). Dan heb ik het nog niet over mijn ooms en tantes en mijn neefjes en nichtjes en hun kinderen :) 2 van mijn nichtjes zijn ookmijn beste vriendinnen. En dan nog vrienden met hun kinderen.
    Wij vieren alleen mijn dochters verjaardag nog en geven dan ook een behoorlijk groot feest met minimaal 50 volwassenen en heel veel kinderen. Inclusief eten. Meestal vanaf 14 uur en dan tot.... vroeger kon dit bij ons in de familie echt nachtwerk worden, maar tegenwoordig loopt het af rond 22 uur. Gelukkig valt dit in de zomer.

20. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.196
    1.054
    113
    Vrouw
    Wat gezellig :)

Deel Deze Pagina