Mijn man en beste vriendin, had geen van beiden willen missen. Schoonouders of andere familie moet ik niet aan denken!
Bij nummer 1 alleen een heel medisch team. Mijn man mocht daar niet bij zijn voor als ik overleden was, dat willen ze niet live laten zien. Maar ik was onder algehele narcose dus ik weet niet precies hoeveel er bij waren. Bij nummer 2 en 3 mijn man en dan het hele medische team. Even tellen: gynaecoloog, arts assistent en een co. Anaestesie medewerker en de anaestesist zelf. Omloop. Begeleider op de OK. Verpleegkundige van de kraamafdeling. Kinderarts en arts assistent. Verpleegkundige van de neonatologie. Afdelingshoofd van de gynaecologische OK ( die hoefde er niet bij te zijn maar ik ken haar en ze wilde me graag steunen). Waah 12 mensen en dan mijn man en ik er nog bij. De OK stond ook mooi vol
Zo min mogelijk! Hier was alleen vriend erbij en verder natuurlijk de verloskundige en een medewerkstervan het geboortecentrum. Hoe lief ik mijn moeder en zus ook vind, die hoefde ik er echt niet bij te hebben en sm al helemaal niet!
Mijn vriend sowieso. Mijn moeder had er zeker bij geweest als zij nog had geleefd. Bij de eerste bevalling was mijn oma erbij, wat ik wel fijn vond maar met mijn vriend alleen vond ik ook goed. Als mijn oma er weer bij wilt zijn mag dat, ze hoeft in ieder geval niet op de gang te wachten. Iemand van de schoonfamilie moet ik eerlijk gezegd niet aan denken. En dat zou ik ook absoluut weigeren.
Hier mag je maar 1 persoon meenemen, dus dat is makkelijk, mijn man. Iemand anders erbij zou ik ook niet aan moeten denken. Bij mijn eerste bevalling was verder alleen de vroedvrouw erbij en vanaf persen ook de gyn, dat was het.
Bij onze eerste ( ziekenhuis )was mijn moeder er en mijn 2 zussen en man natuurlijk beneden in de wachtkamer zaten mijn schoonvader en zwager te wachten bij onze 2de was mijn moeder er en mijn man ( thuisbevalling ) bij onze derde ( thuisbevalling ) waren mijn moeder mijn schoonvader en mijn man bij de bevalling aanwezig ! wij hebben bewust gekozen voor meerdere mensen omdat mijn moeder mij heel goed kon steunen en mijn schoonvader mijn man heel erg kon steunen bij de eerste heb ik gekozen om ook mijn 2 zusen er bij te laten aangezien wij een enorm goede band hebben ! je moet doen wat je hart je in geeft als het goed voelt laat je ze erbij en voelt het niet goed doe je het lekker met z'n 2en speciaal was ook wel dat bij de eerste mijn moeder de navelstreng heeft doorgeknipt en mijn man bij de 2de en bij onze laatste ikzelf omdat we vinden dat ons gezin nu compleet is vond ik het wel een mooie gedachte dat ik door middel van het zelf doorknippen van de navelstreng een periode van zwangerschappen kan afsluiten !
Ik zou er niet aan moeten denken meer mensen erbij. Vond mijn vriend al meer dan genoeg. Zou t liefst helemaal alleen bevallen maar ja dat is niet zo verstandig haha.
Bij de eerste mijn man, verloskundige van het ziekenhuis en verpleegkundige. De gyn stak ook nog even zijn hoofd om de deur om te concluderen dat het allemaal prima ging en hij wat anders ging doen. Bij de tweede mijn man, gyn en verpleegkundige. De gyn was er bij, omdat het weekend was. (Ik vond het wel leuk, want hij was onze fertiliteitsarts) Bij de derde mijn man, verloskundige van het ziekenhuis en 3 verpleegkundigen. Ze verveelden zich. Ik was de enige die aan het bevallen was en verder was er niemand bezig. Ook ging het heel rap toen het echt begon (in een uurtje bevallen), dus ik had er verder ook niet zo'n erg in.
Alleen mijn man omdat manlief dit wilde, ik had graag mijn moeder erbij gehad maar manlief wilde dit dus niet..bij deze zal ook alleen manlief erbij zijn.
Zo min mogelijk. Ik heb mijn partner erbij gehad, een arts, een co-assistent en een verpleegkundige. That's it. Ik voelde mij daar het meest prettig bij. Al had ik achteraf werkelijk geen oog meer voor wat dan ook en had er wat mij betreft 63930304 man kunnen staan; ik had ze toch niet gezien.
wilde alleen me mannetje erbij. helaas vond me pa het nodig om op de verloskamer nog ff binnen te lopen... heb zelfs klacht ingediend in het ziekenhuis. en natuurlijk alle nodige medische mensen, liefste had ik alleen de verloskundige erbij gehad maarja...
Buiten de vk en verpleegkundige alleen mijn man! Wij vinden een bevalling echt iets van ons samen. Ik zou het met niemand liever willen delen als met mijn man!
Alleen m'n man een verloskundige en een verpleegkundige waren erbij, ook mijn hele bevalling dezelfde dames gehad wat ik echt heel fijn vond! Ik wilde echt niemand anders erbij hebben en was ook pislink toen ik hoorde dat m'n moeder de hele tijd op de gang was staan wachten. Vond ik echt niet leuk. Ik had ook liever een paar uur samen gehad maar daar waren de omstandigheden niet naar. Maar er waren wel achter elkaar heel veel mensen even langsgekomen, maar een paar min steeds maar vond het toch druk. Ben wel heel blij dat bij m'n bevalling alleen m'n man was en zo nu en dan kwam de verpleegkundige even kijken maar voor het grootste deel waren we met z'n tweeën.
Ik was zelf bij de bevalling van een hele goede vriendin, samen met haar man en nog drie andere vriendinnen Zij had er veel steun aan want het duurde lang en ze had veel pijn, en ze was blij met de afleiding die wij gaven. Maar bij het persen zelf aan het eind gingen we wel de kamer uit (behalve haar man). Ik wil zelf graag naast mijn man mijn moeder erbij, en ik denk ook mijn zusje en minstens twee vriendinnen. Dit is ook omdat mijn man er het heel moeilijk heeft wanneer ik pijn heb en ik denk dat hij op dat moment niet de beste persoon is om me steun te bieden...
Bij de geboorte van mijn dochter was mijn moeder erbij, en natuurlijk mijn man. Mijn moeder had ik echt nodig want man was half in paniek . Daar heb je echt niets aan op zo'n moment. Verder de vk, de gynaecoloog en 2 assistentes. De rest van mijn familie was binnen een uur in het ziekenhuis. Lees veel dat anderen dat vervelend vinden maar ik vond het juist gezellig. Bij mijn zoon waren we inmiddels verhuisd naar het buitenland en was mijn man erbij en zijn tante. Zij is wel netjes op de gang blijven wachten maar was wederom erg fijn voor man, vooral omdat het een spoedkeizersnede werd. Tijdens de weeën denk ik wel 10 man in de kamer gehad, zusters, gynaecoloog, geen idee wat het allemaal waren. Gaat hier toch allemaal wel anders.
Ik hoef alleen mijn man erbij te hebben en het nodige aan verloskundige/medisch personeel. Denk dat ik dat al druk genoeg vind. No way dat mijn schoonmoeder uitgenodigt wordt haha. Vind het ook prima om niet door te geven dat de bevalling begonnen is, hoeft ook niemand te gaan lopen zenuwen.
Mijn vriend en dat was voldoende. Hier beval je zowiezo klinisch dus had er ook 2 heel bekwame verpleegsters bij en op het einde de gyn dus dat was echt prima. Heb ook heel veel aan die verpleegsters gehad.