ehhh, ? noord pool?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door janna76, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Even een hele simpele vraag.
    Wat trekken jullie op dit moment je kind voor kleren aan.
    Hier namelijk een dikke majo(of hoe je het ook mag spellen) een romper met lange mouwen. T-shirt en broek en als ik denk dat het fris is ook een trui maar niet zo vaak eigenlijk. Het weer word steeds beter.
    Maar nu kreeg ik de vraag vandaag van een familie lid of we op de noordpool leefden?
    ARGGGG! :evil:
    En nu vraag ik me dus af wat trekken jullie nu je kinderen aan?
    Of leef ik echt op de noord pool :oops: ?

2. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Ik kleed onze kindjes eigenlijk gewoon met een broekje of maillot (bij dragen van jurkje) en een truitje. Rompertje met korte mouwen. Dit omdat we over het algemeen gewoon binnen zijn en binnen is het gewoon lekker. Als we naar buiten gaan, dan krijgen ze een dikke jas of een dekentje over zich heen.

3. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Bedoel je binnen in huis of als je naar buiten gaat?

Buiten zit ze meestal in de wagen met wagenzak.
    En dan heb ik haar een broek, shirt en romper met lange mouwen aan en natuurlijk haar winterjas.

Binnen heeft ze zelfde aan alleen jasje natuurlijk niet.

Ligt er denk ik ook aan hoe oud je kleintje is.

Maar hier binnen is het meestal 20 graden en als papa thuis is soms wel 21 want dat is een koukleum.
    Dus dan vind ik romper met lange mouwen en shirtje met broekje genoeg.

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

eerst een rompertje met lange mouwen en daarover een shirtje, maar merkte dat dat met slapen een beetje te warm wordt nu. Dus nu een rompertje met korte mouwen, shirtje, broekje en sokjes. Soms de sokjes over het broekje heen (erg charmant :) ), omdat hij die vaak uittrappeld.

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Voor binnen lijkt me die maillot niet echt nodig. Maar goed, het ligt er ook aan hoeveel graden het bij je binnen is.
    Mijn kids dragen een romper, truitje, lange broek en sokken. Soms een vest over de romper ipv het truitje.

6. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Giovanna heeft een rompertje/hempje aan zonder mouwen en een truitje/trui met lange mouwen en een broek en daaronder altijd een majo maar dan moet ik er wel bij zeggen dat het bij haar om een reden is. Ze heeft namelijk een beenspalk en zonder een majo snijdt die namelijk in haar been.

7. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hier draagt ze als ze binnen is een romper met korte mouwen, een truitje(niet zo'n dikke, t-shrit met lange mouwen), een broek en sokjes.
    En als we naar buiten gaan dan doe ik haar muts op en haar jasje aan en dan de capuchon over de muts en dan onder het dekentje in de kinderwagen.

Ik voel altijd aan d'r nekje of ze niet te koud wordt, haar handjes zijn eigenlijk bijna altijd koud, dus daarom voel ik aan haar nekje.
    Je kindje te warm aankleden is ook niet goed heb ik me altijd laten vertellen, dus je moet een beetje naar de middenweg zoeken.

8. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    het ligt er idd aan hoe oud je kindje is...pas geborene en jonge baby''s kleed je wat dikker aan dan wat oudere baby's.

Ik trek noa een romper met korte of lange mouwen aan, een t-shirt met lange mouwen en soms een vestje erover. een broekje en sokjes..niet extreem dik dus maar noa is al 8,5 maand en als ze het te warm krijgen is ook niet fijn, en idd in bed is het dan helemaal warm als ze ook nog in een slaapzak en onder een deken liggen.. ik trek ook eigenlijk alleen een maillot aan bij het dragen van een jurkje..niet onder een broek..en een trui draagt ze ook nooit want binnen is het vaak 21 graden.. en buiten draagt ze een winterjas

9. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Overdag romper met lange mouwen, sokken, broek, shirt. Truien vind hij te warm, dus draagt hij eigenlijk niet. Buiten heeft hij verder natuurlijk ook schoenen, een jasje aan en soms een muts op. In de wandelwagen zit hij in de voetenzak. 's-Nachts heeft hij een romper korte mouwen, pyama en slaapzak zonder mouwen aan. Hij ligt dan onder een laken en een dun dekentje. Maar meestal ligt deze aan het voeteneind..

10. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Broekje, een romper met lange mouwen en een truitje.
    Als ik die dag thuis blijf met haar, (bijv omdat ze al twee dagen bij de oppas is geweest en even wat meer ritme en regelmaat nodig heeft) dan trek ik haar een dunner broekje en truitje aan omdat ze dan toch thuis is en lekker kan draaien en spelen.
    Gaan we weg dan trek ik haar een dikker/gevoerd broekje aan met een dikker truitje of vestje en natuurlijk sokjes (en schoentjes omdat anders de sokken uitgaan).
    Ik heb in de maxi-cosi wel de winterzak. Dus dan ligt ze wel lekker warm met een vestje met een sjaaltje.
    Té warm is niet goed voor een kindje, maar kou leiden hoeft ook niet. Het ligt ook aan je kindje. Onze dochter is snel té warm.

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse heeft meestal een rompertje zonder mouwtjes, alleen als het echt koud is met korte mouwtjes.
    Daaroverheen een trui en een lange broek met sokken.

In ons huis is het altijd 21 graden, dus dit moet genoeg zijn. Zelf draag ik ook zoiets.

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier hetzelfde. Zelf een trui over een romper en een shirt zou ik ook veel te warm vinden. Dat doe ik mijn kind dus ook niet aan.

13. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Aaai, Ik ben bezig het voor mezelf toe te geven dat ik mischien mijn vaak het koud hebben een beetje op mijn zoon loop te projecteren. :oops:
    Heel gezond eigenlijk dat toegeven.
    Maar gatver ik heb er een beetje de pest in omdat toe te moeten geven.
    Van de week toch maar de trui in de kast gooien en sokken zoeken.
    Oef, das er uit.
    Bedankt meiden,
    Liefs Janna

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hahaha. Ah maar het is ook begrijpelijk dat je jezelf projecteert op je zoon. Als jij het koud hebt, lijkt me het vrij natuurlijk dat je dan automatisch denkt dat hij het ook koud heeft. Maar dat hoeft inderdaad niet :)

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier heeft ze altijd een mailliot aan. Een dunne als ze een dik broekje (bv spijkerbroek) aanheeft, een dikke als ze een dun broekje aanheeft.

Romper lange mouwen en daaroverheen een shirt (zo'n dunne) met lange mouwen. En altijd schoen-slofjes.

Buiten heeft ze een dun mutsje op en een dikke fleece-vest aan.

Mevrouw heeft het vaak koud en gaat dan mekkeren. Heeft ze vast van dr moeder.

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier binnen staat de kachel trouwens op 18.

Snachts slaapt ze in een mailliot, romper lange mouwen, pyama broekje en pyama shirt met lange mouwen. Geen slaapzak.

17. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Wij hebben het hier ook 18 graden binnen.
    Senna draagt:
    romper met lange mouw, tshirt en truitje. Maillot, broekje en sokken aan.

In bed: romper lange mouw, tshirt en pyjamaatje, sokjes en slaapzak.

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Overdag;broekje,romper meestal lange mouw, t-shirt lange mouw.Of een romper met korte mouwen en een trui.
    Of een romper lange mouw,shirt lange mouw,jurk en maillot.
    Sokken doe ik binnen niet aan, die zijn binnen 2 sec uit. ;)

Als we naar buiten gaan jas,sokken en schoentjes,als het erg koud is muts en dekentje erbij.

's nachts romper,pyama lange mouwen en slaapzak zonder mouwen.En een dekentje.

19. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik vind het heel normaal wat ze aan heeft hoor. Hier precies hetzelfde hoor ongeveer binnen, niet altijd een lange mouw romper omdat ik er niet genoeg heb. ;)

Buiten een winterjas en als ze stil zit in de wagen de voetenzak en ik de buggy een dekentje, zonder vind ik echt niet kunnen met dit weer.

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hebben het 18 graden binnen, en Sterre heeft een romper zonder mouwen aan, een shirt met lange mouwen en een broekje en sokken.

Als we naar buiten gaan krijgt ze haar winterjasje aan, en een dekentje erover in de kinderwagenbak :) Muts doe ik al niet meer op buiten, want dan had ze het veel te warm.

Deel Deze Pagina