Hoeveel minder gaan werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Oreokoekje, 23 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.265
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je hebt helemaal gelijk! :)

Even totaal off topic: je bent op dezelfde dag uitgerekend als ik dit jaar was, grappig! :D

2. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Echt!! Wat grappig! En wanneer ben je bevallen? Mijn man is op 7 maart jarig en volgend jaar hebben we schrikkeljaar, dus ook 29 februari. Zo lang het maar niet op die data gebeurt :p

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.265
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O idd, dat zou ik ook niet leuk vinden op zo'n dag bevallen, haha.
    Ik ben op 3 maart bevallen. :)

4. missl87

missl87 Actief lid

6 jul 2015
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk op dit moment nog 40 uur.
    Na mijn verlof wil ik 32 uur op contract gaan werken en daarnaast nog 1 dag ouderschapsverlof. Houd in dat ik dus 3 dagen ga werken.
    ML gaat van 5 dagen naar 4 dagen ->32 uur..

Onze kleine meid hoeft dan maar 2 dagen naar de opvang..

Waar ik wel een beetje van "baal" is dat ik zeker een uur reistijd heb naar mijn werk :( dus die 3 dagen die ik moet werken, zijn wel lange dagen.. ik hoop dat ik haar dan nog (wakker) zie.

5. missl87

missl87 Actief lid

6 jul 2015
    154
    0
    0
    NULL
    NULL

Het is dat wij het financieel niet kunnen trekken, anders zou ik ook stoppen met werken!

6. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier van 32 naar 24 gegaan. Nu blijft het zo.

7. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Ben 3 jaar geleden van 40 naar 24 uur gegaan.
    Nu wil ik dolgraag (al een enige tijd, maar nu officieel aangevraagd) 20 uur gaan werken. Maar ze hebben het geweigerd.
    Er zijn een aantal ontslagen in het bedrijf en toevallig vandaag 1 zelf ontslag genomen en dat is voor hun een reden om te weigeren ivm bezetting? Is dit correct en mag dat?

8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik werkte eerst fulltime.
    Na de geboorte van mijn zoon 16 uur (over 2 dagen gaan werken)
    Toen hij naar de kleuterschool ging werd dat 16 uur (over 3 dagen) zodat ik hem altijd zelf naar school kon brengen en halen.
    Uit eindelijk (toen zoon naar groep 2 ging) besloten dat ik toch liever fulltime mama ben en helemaal gestopt met werken. (Manlief was in de tussentijd voor zichzelf begonnen dus ik kon naast het huishouden en zorg voor zoon me mooi richten op zijn administratie). Nu met 2e op komst geeft het me wel rust dat ik geen werkgever heb. Geen geregel met verlof enz. Zou niet anders meer willen in ieder geval niet zolang de kids nog naar school gaan.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik werk nu 24uur, en wil waarschijnlijk eerst een jaar stoppen met werken. Ben er nog niet helemaal over uit.
    Wil namelijk ook graag switchen qua baan, dus zie dat moment een mooie gelegenheid om te gaan solliciteren op iets anders.

Financieel gezien is stoppen ook mogelijk, ik werk eigenlijk voor mijn plezier en omdat ik graag mijn eigen geld verdien.

10. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik werk nu 32 uur en blijf dat straks ook doen. Zeker nu met 2 op komst hebben we het financieel gewoon nodig..

Ik kan wel gelukkig 1 dag vast thuiswerken. Daarbij is mijn man 1 dag doordeweeks thuis (werkt elke zaterdag) dus hebben we voor maar 2 dagen oppas nodig :)

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.147
    113
    maar als je thuis werkt, heb je toch ook oppas nodig?

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Maar als je een dag thuis werkt heb je toch ook oppas nodig? Ik kan dus echt niet werken met mijn zoontje thuis. Toen hij heel klein niet omdat hij alleen maar op mij sliep of ik gewoon om de zoveel tijd aan het voeden was en nu helemaal niet meer omdat hij maximaal 15 minuten alleen speelt. Dan kom ik (zijn middagslaap uitgezonderd) echt nergens aan toe!

Of zit het anders in elkaar?

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik werk 40 uur en mijn man ook. Onze zoon is het eerste jaar bij oma gebleven en onze dochter enkel de eerste 8 maanden. Daarna KDV.
    Maar mijn collega is na de geboorte van haar 2de van 40 uur naar 20 uur gegaan en dat is haar goed bevallen. Zij had echter geen opvangnetwerk voor haar 2 kindjes en het was elke ochtend rennen naar het KDV en 's avonds rennen om hen weer op te halen om 18u. Dat was natuurlijk stressvol. Ze vind het heerlijk en zou niet meer willen fulltime werken.

Deel Deze Pagina