Onrustige nachten en weinig slaap overdag

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Popsel, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochtertje is 4 weken en is pas overgestapt van Hypo-allergeen naar standaard. (Ik ben vrij acuut met BV gestopt ivm ontzettend veel pijn en had Hypo-allergeen in huis)
    Ze drinkt vrij gulzig maar geeft enkel soms een mondje terug. Boeren gaat redelijk, goede boer tussendoor maar op het einde van de fles erg moeizaam en ze gaat soms zonder boertje naar bed omdat ze anders te lang wakker is tussendoor.
    Ze heeft nog geen ritme wat echte tijden betreft, wel komt ze wisselend tussen 2,5-4 uur. Dit ook in de nacht. Overdag slaapt ze redelijk tot goed maar in de nacht begint het gespook. Wil niet slapen, valt in slaap tijdens fles en met geen mogelijkheid wakker te krijgen met als gevolg dat ze na een uurtje wel weer wil eten.

Ben benieuwd of jullie nog tips hebben om te kijken of er meer regelmaat in kan komen en dat ze in de nacht en avond na de voeding ook meteen lekker gaat slapen. En misschien nog een ideetje om het boeren vlotter te laten verlopen en tips over anders flesjes misschien? Ik gebruik nu de dodi fles met 1-2-3 speen. Ze begint vaak op 2-3 (is anders echt niet tevreden) en ik eindig vaak op 2-1)

Alvast bedankt!

2. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Wij zijn met 3 weken begonnen met inbakeren. Vanaf toen is ze gaan slapen van voeding tot voeding. Nu sinds een paar dagen is ze langer wakker. Ons meisje boerde helemaal niet, maar had er wel last van. In combinatie met wel heel veel spugen ben ik met haar naar osteopaat geweest en die heeft haar behandeld voor een aantal dingen. Nu boert ze super en spuugt bijna niet meer. Komt nu gewoon om de 3,5 a 4 uur voor fles.

Maar het inbakeren heeft echt goed geholpen. I.pv. korte slaapjes doet ze nu minimaal 2 uur slapen en dan is het alweer bijna tijd voor voeding.

Fles gebruiken wij Dr. browns. Deze werkt goed tegen de krampjes en ze hoeven niet zo hard te zuigen aan de fles. Mijn dochter viel vanaf toen niet meer in slaap tijdens de fles. Hieronder de site waar je uitleg over de fles kan vinden.

Dr. Browns

Deel Deze Pagina