Hallo, Mijn zoontje van 9 weken oud maak ik om een uur of 11 a 12 's avonds wakker voor een fles. Hij is dan moeilijk wakker te krijgen ondanks dat hij zijn laatste fles om een uurtje of 7 heeft gehad. Vervolgens is hij wel weer om 3 uur/ 3.30 uur in de nacht wakker. Ik heb het idee dat hij juist zijn avondvoeding overslaat i.p.v zijn nachtvoeding. Hoe draai ik dit om? Kan iemand mij hier mee helpen?
Hallo, dat probleem hebben wij ook gehad. volgens mij helpt het alleen door stug vol te houden aan de fles van 11 uur. uiteindelijk wordt hij steeds later wakker 's nachts en slaapt hij vanzelf door. Zo hebben we het ook gedaan bij ons zoontje. succes ermee!
je zou kunnen proberen om die laatste fles rond 22.00 te geven, de meeste kindjes zijn rond 23.00 in hun diepe slaap, die je dan juist verstoord.
Misschien om 19 uur iets minder geven en dan al na 3 uur (ca 22 uur) voeden? Dan heeft hij het langste gedeelte slaap nog tegoed ipv dat hij dat al in de avond heeft gehad! Mijn zoontje sliep op een gegeven moment van 18 uur tot 23 uur (en dan moesten we m uit een hele diepe slaap halen). Hij zat gewoon al in zn "nachtritme". Door hem ook wat langer wakker te houden 's avonds doorbraken we zn ritme.
Hier datzelfde probleem. We zijn wat geen schuiven met de fles. Mijn zoontje had een slaapritme van steeds 45 minuten. Dan hoorde je hem woelen/kreunen, en dan sliep hij weer rustig door. Als we hem op zo'n moment wakker maakten, dan werd hij ook goed wakker, en dronk zijn fles netjes op. Hij sliep daarna wel weer goed, en sloeg na 1a2 nachten die nachtfles ook over.
Wij hebben het ook gehad. We houden Thijs 's avonds wat langer wakker en gaven hem om 22.00 uiterlijk 22.30 de laatste fles. Ik maakte hem dan ook echt wakker. Haalde een nat washandje over zijn gezicht. Hij werd dan goed wakker en had goed zin in zijn fles. Daarna viel hij weer als een blok in slaap. Thijs sliep met 1 maand al door (heel fijn!). Inmiddels heeft hij weer een wat ander programma, en weet nu (denk ik) wanneer hij zijn laatste fles krijgt. Gewoon volhouden, het komt vanzelf!
het cb raadde ons hier aan om niet na 22.00 uur te voeden omdat kindjes dan net in hun hele diepe slaap zitten die je dan voor hun verstoord. voedt je om de 4 uur?? misschien is 6.00 10.00 14.00 18.00 22.00 02.00 uur een mooi schema ..??