Mijn dochtertje van nu vier weken drinkt voldoende aan de borst. Ze komt goed aan en komt ongeveer om de drie uur voor een voeding. 'probleem' is alleen dat ze niet goed hapt (ze neemt een kleine ipv een grote hap) en slordig drinkt. Ze maakt bijgeluiden (slakken en slurpen) en laat vaak het vacuum los. Momenteel hebben we helaas last van spruw, maar ook daarvoor deed ze dit al. Mijn vraag is nu: kan dat kwaad? Volgende de kinderarts waar we met haar waren voor iets anders moest ik het maar een vragen aan een lactatiekundige, hij wist eigenlijk niet of het erg was omdat ze wel gewoon goed aankomt. Ook op het consultatiebureau wisten ze eigenlijk niet of het kwaad kon en werd gezegd dat het misschien wel gewoon bij haar hoort. Vandaar mijn vraag nu; moet ik daar iets mee, of hoort het gewoon bij haar?
Hoi hoi, kwaad kan het niet, zolang ze voldoende binnen krijgt, maar het kan ook zo zijn dat ze nu voldoende binnenkrijgt omdat jij goed in de melk zit en ze daar later beter haar best voor moet doen en dan niet goed weet hoe, omdat het nu als het ware toch wel naar binnen stroomt : ) Spruw geeft eerder een klikgeluidje. Slurpen en smakken kan te maken hebben met verschillende dingen en 1 ervan is idd niet goed aanhappen. Heb je zelf last van tepelkloofjes? groetjes Kirsten
Bedankt voor je reactie. Nee, ik heb geen last van mijn tepels. In de eerste dagen wel gehad, maar nu niet meer. Voeden is voor mij (los van de spruw) pijnloos. Is het toch wijs om een lactatiekundige mee te laten kijken met een voeding om te bekijken hoe het beter zou moeten? Ze dronk trouwens vorige week in het ziekenhuis binnen 10 minuten ruim 75 ml.