Hallo, Mijn babymeisje van 3 maanden/6,5-7kg krijgt nu 5 flessen Nutrilon standaard van 180 die ze meestal bijna leegdrinkt. Op zich prima hoeveelheid denk ik, maar ik zit met weinig slapen overdag en relatief veel huilen. Ze gaat een uur na voeding slapen, en dan voor maximaal 45 minuten. Dan is ze nog moe maar kan niet meer in slaap komen, en ik wil haar niet langer dan 5- 10 min laten huilen, dan lukt het slapen ook echt niet meer, raakt ze helemaal overstuur. Vervolgens als we, na spelen op schoot en in box tegen de 3 uur na de fles aanbelanden, wordt ze heel moe, maar kan ze ook niet meer slapen omdat ze weer honger krijgt. Dus dan geef ik weer de fles die ze echt hongerig leegdrinkt. Ze krijgt dus na elke 3 uur die 180. Vervolgens maakt ze een lange nacht, van een uur of 22 /2230 tot 8.30/9,00 sochtends. Ze huilt best veel, vind ik dan, ze wil erg veel vastgehouden en rondgedragen worden, wat ik helemaal niet erg vind natuurlijk, maar ik vind het zo lastig dat ik dan niet weet wat er aan de hand is. Krijgt ze bv teveel binnen waardoor ze misschien buikpijn heeft, of is ze toch te moe omdat ze volgens mij weinig slaapt overdag, of is het gewoon aandacht . Zou ze zich dan tevreden voelen bij dit schema, of slaapt ze snachts zo lang omdat het overdag niet lang lukt om wat voor reden dan ook .? Heb geprobeerd om bijvoorbeeld 150 te geven ipv 180, ook omdat ze ruim boven 6 kg is en met minder voeding zou moeten kunnen, maar dan haalt ze het snachts niet en komen we op 6 flessen. Herkent iemand het schema van elke 3 uur 180 geven en snachts lang slapen?
Ik heb geen ervaring met je verhaal maar dat slapen is bij ons ook nogal vaag. De ene dag slaapt hij niet en de andere dag best veel. Snachts gaat het slapen altijd wel goed dus dat is het vreemde. Ik denk dus maar zo: hij zal het de ene dag meer nodig hebben dan de andere dag! Misschien heeft jouw meisje ook niet zo veel slaap nodig en wil ze na die 45 minuten gewoon echt uit bed. Als je wel echt het idee hebt dat ze nog moe is kan je misschien eens proberen haar niet te laten huilen maar meteen naar har toe te gaan om haar te troosten zodat ze ( desnoods in je armen) weer in slaap komt. En dan kijken of ze daarna wel vrolijker is. Zo weet je dat het wel of niet aan de slaap ligt. En ik weet niet hoe goed jij met je dokter bent maar ik heb een hele fijne dus mijn idee zou anders zijn: ga daar eens heen en overleg het met hem/haar. Of het cb natuurlijk maar persoonlijk zou ik meer vertrouwen hebben in mn huisarts.... Heel veel suc6!
wij hebben/hadden hier het zelfde. De kleine man wilde na zijn fles van 19.00 lekker gaan slapen en sliep dan tot 7 uur de volgende dag. Hij was op het begin nog te jong voor 4 flessen, dus gaf ik (en daar vroeg hij ook om) overdag om de 3 uur een fles om toch rond dat tijdstip uit te komen. Nu hij wat ouder is laat hij er netjes 4 uur tussen en zitten we vaak op 4 flessen (nu 4 maanden) Je kindje regelt het wel, lekker zijn 5 flessen geven en dan de nacht lang laten slapen. Heb je het gevoel dat de 5 flessen niet meer voldoende zijn misschien eens kijken of je niet naar de voeding voor hongerige baby's moet! Mijn zoontje slaapt wel veel langer, maar was hij eens vroeg wakker dan legde ik hem in de kinderwagen en ging een stuk wandelen, dan sliep hij zo weer een uur verder, op een gegeven moment sliep hij in bed ook veel langer.
Dank jullie wel voor de reacties!Gister lukte het me wel 1x om haar 3 uur na de voeding nog in slaap te wiegen. Daardoor kreeg ik wel het gevoel dat ik haar huilen misschien toch te snel als honger zie. Nou ja het blijft uitproberen! In kinderwagen slaapt ze ook niet...ze is erg gevoelig voor prikkels en snel wakker. Alleen in de auto wil het nog wel lukken.
Wanneer huilt ze veel? Is het na die 45min slaap of op andere momenten? Op zich lijkt het alsof zij het prima regelt. Overdag veel drinken en s nachts goed slapen. En dat doet ze netjes met 1liter kv. En dat mag hoor, je kindje mag tot 6mnd gewoon die liter hebben, ze hoeft niet naar minder. Daarnaast: babys hebben een slaapcyclus van 45min. Het is voor haar even wennen om na die 45min weer in slaap te komen. Ik zou haar niet laten huilen maar kijken of je haar dan nog even in slaap kunt sussen. Of anders gewoon naar beneden. En als ze na 3 uur honger heeft gewoon geven. Waarom wil je haar op die 4uur hebben?
Mijn ervaring is ook dat die 4 uur tussen de voedingen niet lukt, maar wat zou het? Hij mag van mij op de dag zelf regelen wanneer hij eten wil, als hij daaardoor snachts door slaapt en hij regelt zo zelf dat hij soms op 5 en soms op 6 flessen per 24 uur uit komt, dan is het toch prima? Vind ik wel iig....
Ja ik geloof ook dat ze het zelf goed kan regelen, ik ben ook van het op verzoek voeden enz, ik ben alleen bang dat ik teveel geef, doordat ik misschien haar huilen onterecht als hongersignaal zie, waardoor ze zich vervolgens ook niet prettig voelt. Maar ja als je ziet hoe ze haar fles leegdrinkt, dat zou ze lijkt mij niet doen als ze geen honger heeft. Ik moet zeggen, sinds 2 dagen slaapt ze wat beter tussen de voedingen in. Misschien was het wel de 12 weken sprong, wie zal het zeggen... Ondanks dat het mijn tweede is, blijf ik het lastig vinden dat je nooit zeker weet dat je haar behoeftes altijd helemaal begrijpt, maar goed dat wordt in de loop der tijd alleen maar makkelijker.
Dat is ook lastig hoor, ik twijfel ook regelmatig weer eens ergens over. Ik probeer dan iets anders net zo lang tot ik het idee heb dat dit fijn is voor mij en voor de baby... En je geeft zelf trouwens het antwoord al he.... Als ze die fles hongerig leeg drinkt zal ze ook echt wel honger hebben gehad Suc6