Borst weigeren?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Baby J, 18 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby J

Baby J Lid

30 mrt 2009
    22
    0
    0
    owneej he!
    Om er zeker van te zijn dat mn mannetje de nacht ingaat met een vol buikje geef ik hem voor de nacht het flesje met afgekolfde melk.
    Sinds gisteren is hij ineens zo kwaad en onrustig aan de borst! hij begint te spartelen en te krijsen! ik probeer hem dan rustig opnieuw aan te leggen maar na een paar slokjes is het weer mis! Zou hij zich zo snel aan zn flesje wennen dat hij nu niet meer 'hard' wil werken aan de borst?
    Iemand ervaring mee? ik wil echt niet elke voeding gekolfd geven, ik vind het juist zo fijn dat hij aan de borst drinkt! :cry:

2. Baby J

Baby J Lid

30 mrt 2009
    22
    0
    0
    owja, ik zit nu te denken om te wachten tot hij ECHT honger heeft en hem dan weer proberen aan te leggen.

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ze adviseren om de eerste zes weken geen flesje te geven omdat je kindje er dan aan went dat de melk heel snel en meteen komt. Aan de borst moeten ze inderdaad harder werken. Daarnaast hebben jullie toch een week of zes nodig om de techniek goed onder de knie te krijgen. Begin je eerder, dan kan je kindje tepel/speenverwarring krijgen en niet meer weten hoe hij aan de borst moet drinken.

Laat het flesje voor de komende twee weken even achterwege. Leg je kindje niet pas aan als hij giert van de honger. Dan is hij alleen nog maar ongeduldiger en zal nog sneller boos worden. Probeer te reageren op de eerste hongersignalen, of leg wat vaker aan op jou verzoek. Dan heeft hij meer geduld en zal het makkelijker gaan. Lukt het niet, neem dan contact op met een lactatiekundige. Die kan je dan technieken leren waardoor je kindje weer aan de borst gaat drinken. Veel succes!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

He, niet verkeerd bedoeld hoor, maar waarom geef je in vredesnaam een fles afgekolfde melk 's avonds, als ie gewoon aan de borst kan drinken? Om te voorkomen dat ie 's nachts komt? Dat lijkt me niet meer dan normaal rond deze leeftijd namelijk, (Thirza doet het nog steeds... vorige twee nachten maar 1 keer, vannacht weer vrolijk 2 keer).
    Wat ladyrabbit al zegt: ik zou het even helemaal laten, dat flesje. Laat je kleintje lekker op eigen verzoek aan de borst drinken en wacht gewoon af wanneer hij zich meldt dan. Als ie moeite heeft met aan de borst te drinken, zou ik er nog eens een lactatiekundige bij halen ook.

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Het kan zijn dat je een te snel toeschietrefelx hebt waardoor hij zo onrustig is... kijk eens of het help als je van te voren wat kolft. Ik zou ook nog even wachten met het flesje persoonlijk...

6. Baby J

Baby J Lid

30 mrt 2009
    22
    0
    0
    Soms vind ik het wel verwarrend hoor! :s de kraamvrouw adviseerde mij juist om hem voor hij 6 weken is regelmatig uit het flesje te laten drinken omdat hij het anders waarschijnlijk niet wil drinken!
    Ik heb er toen voor gekozen om hem maar 1 keer per dag een flesje te geven en dan voor de nacht omdat ik dan zeker weet dat hij voldoende drinkt en misschien wat sneller doorslaapt.
    Nu moet ik zeggen dat hij inderdaad op het flesje voor de nacht iets langer doorslaapt, een uurtje langer hihi dat .. maar toen hij vannochtend niet aan de borst wilde sloeg de paniek even toe!

Vanmiddag heeft hij weer heerlijk twee keer aan de borst gedronken en vanavond ook al weer, en is daarna tevreden in slaap gevallen :) ik denk dat hij even een kwaaie ochtend had.

Toch bedankt voor jullie adviezen!

7. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    oh fijn te horen hoor! Dat wat de kraamzorg zei klopt idd wel hoor! Maar dan hoefje niet iedere dag een fles te geven. Als je ervoor zorgt dat je hem regelmatig een fles geeft, een keer per week, dan herkent hij het beter.

Deel Deze Pagina