Hallo allemaal, Wie is hier bekend mee, de kleine is nu 9 dagen oud en drinkt volop aan de borst, het voedden gaat goed, alleen valt hij bij de eerste borst al in slaap. Ik ben bang dat hij niet genoeg binnen krijgt, omdat hij dus in slaap valt de hele tijd. Wat kan ik hier aan doen? Ik wrijf dan over zijn wang of zit aan zijn handjes, dan wordt hij wel wakker maar valt dan ook weer in slaap. De VK zegt dat het normaal is en veel voorkomt omdat ze nog zo klein zijn. Wie heeft dit ook?
Doordat ze zo klein zijn vallen ze inderdaad vrij snel in slaap Wat je kunt doen is tussendoor even de luier verschonen waardoor je kindje weer wakker wordt als het handje wrijven niet lukt.
Ik verschoon hem na de eerste borst, dus tussen de 1ste en de 2de borst, maar alsnog valt hij in slaap zo schattig om te zien maar hij moet wel drinken hihi.
Heel herkenbaar idd. Je kunt je kindje weer wakker maken door te verschonen. Of in "zitstand" te brengen, stimuleren door in de handjes te wrijven en niet te warm aan te kleden. Evt. dus wat kleding uittrekken voor het voeden.
herkenbaar, over wangetje wrijven en in het nekje wrijven hielp hier wel en als ze echt in slaap wilde vallen even onder de voetjes duwen met de zijkant van je vinger, heeft de kraamverzogster ook af en toe gedaan. vond ze niet leuk maar daardoor werd ze wel wakker en idd verschonen tussendoor xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ja, de mijne valt ook snel in slaap, heb hem net maar 1 borst gegeven, ondanks een pauze tussendoor. Hij wilde echt niet, ben benieuwd of hij nou niet te weinig heeft gehad, kijken of hij zich eerder meldt, hij ligt nu lekker te slapen.
@beertje heel normaal hoor, als ze nog zo jong zijn, en ook als ze ouder zijn hoor, en erg moe Maar nu ons ukkie wat ouder is vind ik het niet zo erg meer, ik weet nu veel beter wanneer/dat ze genoeg heeft. Maar regelmatig haal ik alle truuks uit de kast hoor, als ze voor ze savonds gaat slapen even goed moet tanken zodat ze wat langer slaapt (ze drinkt alsnog 1 of 2x per nacht) Zachtje in het gezichtje blazen helpt. Even verzitten, of de kleine een beetje verleggen. Aan het lijfje zitten, of voetjes. Tussendoor luier verschonen hebben we nooit gedaan, want ze was heel erg spugerig in het begin. @lisabeth Ze krijgt hier al bijna 7 maanden lang maar 1 borst per voeding, 5-10min. Dus 2e borst als toetje of zo werkt hier niet. 1 borst kan best genoeg zijn.
Ik wrijf nu in zijn handjes en over zijn wangetje, maar als hij heel moe is dan valt hij zo weer in slaap, hij is zooo lief...
Wij hebben haar ook steeds tussendoor verschoond. Inmiddels (7 weken oud) ben ik er naartoe over aan het gaan om haar pas na beide borsten te verschonen. Ze blijft nu goed wakker en anders heb ik 2x een plasluier, 1x tussen en 1x erna.
Al die wakkerhoud trucjes hebben wij ook geprobeerd. Toch bleek ukkie snel in slaap vallen en omdat ik dan bang was dat hij te weinig binnenkreeg liet ik hem gewoon suffig doorsabbelen. Dat is een echte afrader: al na een paar dagen begon ik kloven te krijgen. Ik heb toen twee dagen gekolfd om m'n tepels te laten herstellen en ben toen met kraamhulp en een lactatiekundige verder gegaan, waarbij zij goed keken hoe hij dronk. (man wat ben ik blij dat het kraambureau zo alert reageerde! het is gelukt om tot 7 maanden uitsluitend BV te geven, tot groot genoegen!) En de conclusie? Hij kreeg in 5 minuten genoeg binnen. Als hij in slaap viel, loskoppelen en lekker laten slapen. Dat ging prima! Hij kwam in het begin iedere 2 uur en ging vrij vlot naar eens per 3 uur. Keurig, voor een pasgeborene.