Hallo, Ik vroeg me af hoeveel jullie kindjes drinken op een dag. Dus per 24 uur zegmaar. Hoeveel ml aan vocht krijgen ze binnen? En hoe oud zijn ze? Mijn dochter is 15 maanden en ineens veel en veel meer gaan drinken. Dus wil even kijken of het echt zoveel is en of het misschien een fase is? Of dat ze eerst gewoon weinig dronk en nu normaal.
Hier is t wisselend. Als ik pap als ontbijt geef is dat ook vocht (zoon is 20 maanden) Meestal elk dagdeel een rietjesbeker, elke dag minstens 500ml max 1000 denk. Mn zoon wil vaak geen toetje
Pff, ik hou het eigenlijk nooit bij. Dl is 14 maanden en drinkt eigenlijk altijd wel goed. Eens kijken; S' ochtends 1/2 bekertje melk. Iets van 100 ml? Loop van de ochtend rietjesbeker water Lunch 1/2 bekertje melk of water Middag rietjesbeker water Avond 1/2 bekertje water Voor het slapen 150 ml melk Denk dat dl wel tegen de 1000 ml aan zit.
Hier kan je berekenen (vuistregel) hoeveel vocht een kindje op een dag binnen moet krijgen. Dat is al het vocht, ook het vocht dat in eten zit. Voeding - Samenstelling voeding - Water, mijnkinderarts.nl, gids voor de kindergeneeskunde Stel dat jouw kindje 10 kg weegt, bij 15 maanden, kom je uit op een gemiddelde vochtbehoefte van 1000 ml per dag. Dat betekent niet dat je kindje ook een liter per dag hoeft te drinken, want er zit veel vocht in andere voedingsmiddelen.
Hier altijd een natnek gehad. Ik probeer het binnen beperken te houden. 's Morgens een beker melk 150ml, beker sap 150ml, bij brood 150ml karnemelk, 's middags beker water en iets van slimpie oid beide 150ml en bij het eten 100ml water. Krap een 1 liter bijna. (850ml). Ze zou best meer lusten maar dan heeft ze 's nachts een overloopluier, natte hemd en onderbroek en slaapzak.
Geen idee, ze drinkt niet heel veel maar idd ze halen ook vocht uit voeding. De ene keer drinkt ze 3 slokjes, en de andere keer een beker. (niet over een hele dag natuurlich)
Bij benadering: 's Ochtends +/- 120ml rietjesmelk 's Avonds voor het slapen gaan flesje 120ml melk De hele dag door tussen 1,5 en 2 rietjesbeker van Hema met water