Ik ben bij onze jongste begonnen met een boterham en het smaakt hem erg goed. Hij eet nu vaak een hele boterham (zonder korstjes) op, maar zit een beetje te twijfelen hoeveel melk ik er nou bij 'moet' geven... 120+4? 90+3? Wat doen jullie? Weet het echt niet meer van mn oudste... (die kreeg overigens ook bij 7-8 mnd pas brood, het advies is tussentijds anders geworden wanneer te starten met brood) Verder krijgt hij aan melk bij ontbijt 180+6, rond 16u 180+6 en voor slapen gaan 's avonds 180+6 (opvolgmelk 2), 's ochtends fruit en bij avondeten groente+aardappelen
Mijn zoontje eet nu sinds deze week ook bijna een hele boterham, maar ik heb al eerder de fles van 16.00 laten vallen, dus hij krijgt na z'n boterham gewoon nog 180/6, zit wel een uurtje tussen door. Tussen z'n boterham door krijgt hij dan wat slokjes thee. Maar met nog een fles om 16.00 at hij z'n avondeten niet zo goed, z'n schema is nu zo ongeveer: 8.00 180/6 9.30 fruithap 10.00-12.00 slapen 12.30 boterham 13.30 180/6 14.30 - 16.30 slapen 17.30 groente 19.30 180/6 + een beetje rijstebloem Tijden kunnen afwijken hoor, vooral het slapen, er zijn dagen dat hij er echt een potje van maakt en dan 3 of soms wel 4x slaapt. De laatste dagen slaapt hij erg goed en slaapt hij dus overdag nog maar 2 keer. Hopelijk heb je hier wat aan, maar ik zou gewoon vooral kijken waar je kindje behoefte aan heeft. Je kan een halve fles geven, heeft hij behoeft aan meer kan je hem altijd nog meer geven, je mag in princiepe nog gewoon 4 flessen geven nu