Rapley en opvang

Discussie in 'Voeding' gestart door Daan90, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Het duurt nog eventjes (kleine is nu 3,5 maand), maar ik vroeg me af hoe moeders dat doen die rapley voeden en waarvan de kinderen ook naar de opvang gaan.

Als de opvang wel wil meewerken, geef je dan gelijk al wat te eten mee? Of eerst nog gewoon (gekolfde) melk? Ze zal aan het begin namelijk weinig binnen krijgen en vooral op de moedermelk nog groeien, dus lijkt het mij leuker en praktischer om het eten gewoon thuis te oefenen en pas als ze goed dingetjes eet het ook overdag op de opvang te doen. Of is het juist beter om het wel tegelijk bij de opvang te introduceren?

Als de opvang niet wil meewerken kan je potjes erbij meegeven heb ik al wel gelezen. Maar daarbij dezelfde vraag, vanaf wanneer doe je dat. Gelijk als je het introduceert, of even wachten tot ze redelijk eet en voor overdag gewoon gekolfde melk meegeven?

Ik wil pas met 6 maanden beginnen en als het goed gaat blijf ik daarbij gewoon borstvoeding geven. Ze gaat trouwens 2 dagen naar de opvang van 8-16u.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hebben geen rapley gedaan, maar de onthaalmoeder is iig begonnen met vaste voeding toen wij ermee begonnen zijn. Zo oefende ze meteen de hele week erop, ipv enkel bij ons thuis. Bovendien leerde ze het veel sneller door te kijken naar wat de andere kindjes deden.

Maar het is jouw keuze. Als jij het pas later in de opvang wilt, dan zeg je dat gewoon.

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Wij hoeven zelf niets mee te nemen naar de opvang. In eerste instantie vonden ze het eng en gaven toch gepureerd. Na een maand hebben ze het geprobeerd en vonden ze het een groot succes.

Deel Deze Pagina